ایستگاه پایانی فرهاد برای اثبات توانمندی؛ مقابل سایپا بهانه داوری هم قابل قبول نیست!

استقلال امشب دوشنبه - ۹ تیرماه - از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا تهران خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب دوشنبه - ۹ تیرماه - استقلال در حالی میزبان نارنجی پوشان سایپا خواهد بود که هفته گذشته در دیداری جنجالی مقابل فولاد در خوزستان تن به شکست داد تا اوضاع برای شاگردان فرهاد مجیدی سخت‌تر از گذشته شود. آبی‌ها که این فرصت را داشتند تا با پیروزی خود را به ۸ امتیازی پرسپولیس برسانند، فرصت طلایی را در اهواز هدر دادند و حالا حتی کسب سهمیه آن‌ها به اما و اگر افتاده است. استقلال در جدول لیگ ۳۶ امتیازی است و در رده چهارم قرار دارد، اما پیروزی در این مسابقه می‌تواند آن‌ها را تا رده دوم بالا بیاورد. از طرفی فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم سابق خود از چهار دیدار اخیر در سه بازی شکست خورده و به نظر می‌رسد هواداران فرصت دیگری به او برای بهانه گیری ندهند و مقابل سایپا به کمتر از ۳ امتیاز راضی نخواهند شد.

استقلال و لشکری از غایب‌ها

شاگردان مجیدی در حالی امشب پا بر چمن ورزشگاه آزادی خواهند گذشت که بسیاری از نفرات اصلی خود را در اختیار ندارند. ارسلان مطهری مقابل فولاد مصدوم شد تا گلزن قهار این روزهای استقلال نتواند برای تیمش در برابر سایپا بازی کند. همچنین زوج مخوف حمله استقلال یعنی قائدی - دیاباته نیز تکمیل نیست و مهاجم سنگالی آبی پوشان، تهران را ترک و چند روزی است که به فرانسه رفته است. در این شرایط علی دشتی محتمل‌ترین گزینه مجیدی برای پست فوروارد خواهد بود.

خط میانه و دفاع استقلال نیز دو محروم دارد. علی کریمی و عارف غلامی که بازی قبلی با دریافت کارت قرمز از داور مسابقه اخراج شده بودند نمی‌توانند امروز آبی‌ها را همراه کنند تا شرایط سختی در دو خط عقب زمین استقلال پیش آید. احتمالاً امروز فرشید باقری در خط میانه و محمد دانشگر در خط دفاعی به جای این دو بازیکن برای آبی‌های پایتخت توپ خواهند زد و باید دید افراد جانشین می‌توانند از آزمون بازی با سایپا سربلند بیرون بیایند یا خیر؟

سایپا به پیکان ملحق می‌شود؟

سایپا که از سال گذشته با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، فصل را خوب شروع نکرده و در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. شاهین نزدیک‌ترین تعقیب کننده سایپا روز گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت تا بیش از پیش خود را به سایپا نزدیک کرده باشد. حالا شاگردان ابراهیم صادقی نیاز مبرمی به کسب حداکثر امتیازهای ممکن در دیدارهای باقی مانده دارند. آن‌ها اگر امشب موفق شوند استقلال را در آزادی شکست دهند، دو پله صعود خواهند کرد و با ذوبی‌ها، هم امتیاز می‌شوند. باید منتظر ماند و دید که آیا سایپا می‌تواند در ۹ دیدار باقی مانده از بحران خارج شود یا آن‌ها نیز به پیکان ملحق و از گزینه‌های اصلی سقوط خواهند شد؟

برتری آماری آبی‌ها بر همشهری

استقلال و سایپا تاکنون ۳۵ بار در ادوار لیگ برتر مقابل هم صف آرایی کرده‌اند که در این بین، آبی‌ها با ۱۶ برد برتری مطلقی نسبت به همشهری خود دارند. این در حالی است که سایپا ۱۲ بار استقلال را متوقف کرده و ۶ بار نیز این تیم را برده است و نشان می‌دهد نارنجی‌ها اتوبان تهران-کرج، هیچ گاه حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نبوده‌اند و می‌توانند به راحتی هر چه تمام‌تر به گربه سیاه این تیم تبدیل شوند.

استقلال از حیث گلزنی نیز موفق تر از سایپا عمل کرده و ۴۸ گل را وارد دروازه این تیم کرده و در عوض تنها ۳۴ گل مقابل این تیم تهرانی دریافت کرده است.

کد خبر 431119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استاد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 0
    استقلال با فرهاد به جایی نمیرسد فرهاد مجیدی خودش ادم پر حاشیه هست بازی با فولاد بجای اینکه بازیکنا را اروم کنه تیم مدیریت کنه وتا تیم دوباره بتونه سرپا وایسه خودش تیمو برد توحاشیه وباخت شما تو پریسپولیس کرین باقری را ببین چطور حاشیه را از تیم خودش دور میکنه ولی متاسفانه استقلال یه مربی مثل کریم نداره هر کسی میاد تو استقلال فقط به فکر خودشه از زرینچه گرفته تا همدانی وطبا طبایی والانم مجیدی و رمضانی سرپرست استقلال یه مربی بدون حاشیه میخواد