کاهش کارمزد با رونق معاملات رابطه مستقیم دارد

رئیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ایران در مورد مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر کاهش کارمزدهای معاملات سهام و حق تقدم سهام در بازارهای بورس و فرابورس گفت: تجارب بین‌المللی نشان داده که کاهش کارمزد همیشه با رونق معاملات رابطه مستقیمی دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از فرابورس ایران، حامد نیک‌کار در مورد مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر کاهش کارمزدهای معاملات سهام و حق تقدم سهام در بازارهای بورس و فرابورس اظهار کرد: تجارب بین‌المللی نشان داده که کاهش کارمزد همیشه با رونق معاملات رابطه مستقیمی داشته و این تصمیم‌گیری نیز در بازار سرمایه کشور در راستای رونق هرچه بهتر بازار و حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی کارمزدها در مورد سهام و حق تقدم سهام اعمال می‌شود و اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی، اوراق مرابحه و سایر ابزارها و اوراق قابل معامله در فرابورس ایران را شامل نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، این تصمیم اثرات قابل ملاحظه‌ای بر درآمدها و روندهای عملیاتی شرکت فرابورس نخواهد داشت.

رئیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ایران در زمینه بخش دوم مصوبه سازمان بورس مربوط به واریز ۳۰ درصد از درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه نیز اعلام کرد: برخلاف برخی تصورات ایجادشده مبنی بر از دست رفتن این بخش از درآمدهای شرکت، این رقم به نام شرکت فرابورس ایران و با حفظ عوائد ناشی از آن در حساب این صندوق سرمایه‌گذاری خواهد شد بدین ترتیب که متناظر با آن و به نام شرکت فرابورس واحد سرمایه‌گذاری جدید اختصاص خواهد یافت.

نیک کار در این خصوص توضیح داد: پیش از این بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه شرکت فرابورس ایران، سرمایه‌گذاری‌های غیرعملیاتی این شرکت صرفاً از محل سرمایه‌گذاری‌های با درآمد ثابت امکان‌پذیر بود اما با سرمایه‌گذاری بخشی از کارمزدها در صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه، سرفصل جدیدی به سرمایه‌گذاری‌های فرابورس اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد که سیاست تقسیم سود شرکت فرابورس در طول سال‌های اخیر نشان داده نظر سهامداران فرابورس تصویب کمترین میزان تقسیم سود نقدی و ترجیح بر اضافه شدن این سود به سرمایه شرکت است که در این میان از محل سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد از کارمزد فرابورس در صندوق توسعه بازار سرمایه نیز می‌توان برای بحث افزایش سرمایه بهره برد.

رئیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ایران اظهار کرد: جزئیات اثرات ناشی از مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار بر درآمدهای شرکت فرابورس ایران به زودی از طریق سامانه کدال افشا خواهد شد.

کد خبر 431096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.