اجرای ۳ پروژه بزرگ سازمان پسماند اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان پیشرفت سازمان مدیریت پسماند را در گروی هم‌افزایی دانست و گفت: سه پروژه بزرگ سازمان شامل پیرولیز، هاضم بی‌هوازی و زباله سوز بیمارستانی است که فازهای تحقیقاتی و مطالعاتی فراوانی را طی کرده و برخی از آن به مرحله اجرای پایلوت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، با اشاره به لزوم تغییرات مدیریتی به عنوان لازمه تحول سازمانی، اظهار کرد: برای اجرایی شدن برنامه‌های تدوین شده، باید به سمت تغییر برویم تا بتوانیم موتور محرکه سازمان را تقویت کنیم و هم افزایی مطلوب در راستای تحولات سازنده صورت بگیرد.

وی با اشاره به سوابق «رحیم محمدی» مدیرعامل جدید این سازمان، تصریح کرد: مدیرعامل جدید حدود ۲۷ سال سابقه مدیریتی در مناصب مختلف را در کارنامه خود داشته و می‌توان امیدوار بود با نگاه وسیع در کنار همراهی تمامی کارکنان و همیاری و دست در دست هم گذاشتن، شاهد تحولات اساسی در حوزه مدیریت پسماند باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مدیریت صحیح پسماندها را حوزه‌ای تأثیرگذار در ارتقای فرهنگ عمومی دانست و گفت: عواملی مانند آموزش شهروندان و تغییر رویکرد آنها را منوط به فعالیت‌های صحیح در این حوزه است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به شعار پیش بینی شده برای اصفهان تحت عنوان «اصفهان شهر بدون دفن پسماند در سال ۱۴۰۰»، ادامه داد: سه پروژه بزرگ سازمان پسماند شامل پیرولیز، هاضم بی‌هوازی و زباله سوز بیمارستانی است که فازهای تحقیقاتی و مطالعاتی فراوانی را طی کرده و بعضی از آنها به مرحله اجرای پایلوت رسیده است.

وی افزود: پروژه احداث دو خط جدید پردازش پسماند در کارخانه تولید کود آلی با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ تن و در مساحت ۴۶۰۰ متر مربع نیز پروژه مهم و تأثیرگذاری است که بر اساس پیش بینی شده، پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با تاکید بر اهمیت دو موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند، افزود: فعالیت‌های آموزشی مفید و مستمر باید سرلوحه کار سازمان پسماند قرار بگیرد و آموزش نکاتی مانند زمان و تاریخ صحیح بیرون گذاشتن پسماند و مدیریت اصولی پسماندها مواردی است که اگر به طور هدفمند روی آموزش آن کار شود، امکان بهره برداری مناسب را فراهم می‌کند.

امیری اظهار کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری همراه مدیرعامل جدید و سازمان است و در صورت استفاده از توان موجود در سازمان به خصوص سرمایه‌های انسانی سازمان، آینده خوبی را برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان متصور هستیم.

جلب رضایت شهروندی، تخصص‌گرایی و فرآیند محوری، اهداف اساسی سازمان مدیریت پسماند

رحیم محمدی، مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: اگر امروز سازمان پسماند در نقطه قابل اتکایی قرار گرفته، حاصل سال‌ها تلاش و تجربه زیسته مدیران ادوار قبلی است که می‌تواند تداوم یافته و به جایگاه‌های متعالی‌تری برسد.

وی با تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی به عنوان یک اصل در بهبود عملکرد، تصریح کرد: ایجاد آرامش در سازمان منوط به تداوم روندهای صحیح و جلوگیری از تغییرات غیرضروری است و اعتقاد داریم با توجه به کوتاه بودن فرصت و بالا بودن حجم فعالیت‌ها، باید به مأموریت‌های اصلی خود در این سازمان بپردازیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سه موضوع کلیدی را به عنوان فعالیت‌های خود در این سازمان عنوان کرد و افزود: موضوع اول تمرکز بر خدمت رسانی برای جلب رضایت شهروندان و توجه به محیط زیست به عنوان ذینفع اصلی در زمینه مدیریت پسماند است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از بضاعت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم در داخل و هم در خارج از مجموعه شهرداری، افزود: این تلاش‌ها باید در بحث فرهنگ‌سازی و بهبود فرهنگ عمومی و همچنین پیشبرد مسائل فنی و تکنولوژیکی به کار گرفته شود.

محمدی با تأکید بر اهمیت دو اصل مهم مدیریتی در محیط کاری سازمان مدیریت پسماند، اضافه کرد: حد حرمت به عنوان اصل حفظ حرمت و کرامت انسانی همه افراد اعم از کارکنان و مردم و حد حق با تأکید بر شایستگی افراد و استفاده از افراد توانمند و متخصص در منصب‌های مختلف، مورد توجه جدی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اظهار امیدواری کرد: با استفاده از مطالعات قبلی و تداوم فعالیت‌ها به صورت کارآمد و اثربخش، اتفاقات خوبی رخ دهد و در پایان فعالیت، کارنامه خوبی برای به ثمر نشاندن زحمات همه فعالان این عرصه به نمایش گذاشته شود.

تداوم حرکت مدیران قبلی برای رسیدن به اهداف سازمان

در این جلسه محمد صادقی، سرپرست سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: هر مدیر و مسئولی در مدت حضور خود، بخشی از اهداف را برای رسیدن به اهداف اصلی و چشم اندازها، عملیاتی کرده و در ادامه راه، پرچم را به دست دیگری می‌سپارد تا برای تحقق دیگر اهداف تلاش کند.

وی در مورد تلاش‌های شده برای اجرای برخی پروژه‌ها، تصریح کرد: از سال ۹۷ که پروژه احداث خطوط جدید پردازش پسماند کلید خورد، تلاش کردیم تا این پروژه که در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت داشته، علی‌رغم پیش بینی زمانی برای سال ۱۴۰۰، زودتر به بهره‌برداری برسد.

سرپرست سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دو ماهه فعالیت‌های جمع آوری و پردازش پسماند خشک از یک سو و ضعف پیمانکاران قبلی از سوی دیگر سبب شد تا در این ایام مشارکت شهروندی کمتر شود، اما در اردیبهشت ماه مجدداً فعالیت‌ها از سر گرفته شده است.

صادقی با اشاره به روند پیشرفت دیگر پروژه‌ها از قبیل هاضم بی‌هوازی و پیرولیز گفت: این پروژه‌ها فازهای مطالعاتی خود را گذرانده و بخش‌هایی نیز به عنوان پایلوت ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات محمد صادقی تقدیر شد و رحیم محمدی به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شد.

کد خبر 431095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.