پرسپولیس ۳ - ۱ پیکان/ فاصله اجتماعی با رقبا حفظ شد

سرخپوشان در نخستین مصاف خود بعد از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا موفق به شکست پیکان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصاف جذاب پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته ۲۲ رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه ۱-۳ به سود سرخ‌پوشان به پایان رسید.

هفته ۲۲ رقابت‌های لیگ برتر

ورزشگاه: آزادی تهران

داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک‌ها: محمدرضا منصوری – علیرضا مرادی – پیمان فرخی مهر ناظر: فریدون اصفهانیان

گل‌ها: علی علیپور دقیقه ۲۱، مهدی عبدی دقیقه ۷۶ و ۸۴ برای پرسپولیس، شهریار مغانلو دقیقه ۸۸ برای پیکان

اخطار: سیامک نعمتی دقیقه ۷۰، شجاع خلیل زاده دقیقه ۹۲

ترکیب پیکان:

وحیدشیخ ویسی، حسین پورامینی (علیرضا دقیقه ۷۴)، فراز امامعلی، سعید واسعی، دانیال ماهینی، جابر انصاری، حجت حق وردی، سیدمحمد ستاری، علی حمودی، شهریار مغانلو و امیرحسین کریمی

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، محمد نادری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله‌ی، وحید امیری (مهدی عبدی دقیقه ۳۴)، سیامک نعمتی (محسن ربیع خواه دقیقه ۹۱)، علی علیپور (سید جلال حسینی دقیقه ۹۳)و امید عالیشاه (بشار رسن دقیقه ۷۰)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: سید مهدی سید علی کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی-محمد راهی

شرح بازی:

اولین مصاف سرخپوشان و پیکان بعد از تعطیلی طولانی لیگ با مالکیت نسبی سرخپوشان آغاز شد، مالکیتی که البته در ۱۵ دقیقه ابتدایی منجر به موقعیت خاصی از طرف سرخپوشان نشد و از سوی دیگر پیکان که نیم نگاهی به ضد حملات داشت نیز کاری از پیش نبرد تا عدم آمادگی بدنی بازیکنان بیش از پیش بر روی چمن ورزشگاه شهر قدس دیده شود.

رفته رفته با جا افتادن بازی پرسپولیس به بازی سوار شد تا حملات دامنه‌دار شاگردان یحیی گل‌محمدی آغاز شود، حملاتی که منجر به ایجاد یک موقعیت خطرناک روی دروازه شیخ ویسی شد، موقعیتی که اگر چه به گل تبدیل نشد ولی زمینه ساز اولین گل سرخپوشان بعد از تعطیلی لیگ توسط علیپور بود.

بعد از گلزنی علیپور، بازی به ریتم کند و آرام آغازین خود بازگشت تا بار دیگر بازی در میانه‌های زمین پیگیری شود، ریتمی که البته با حملات پیکان شکست تا بار دیگر و در دقایق پایانی نیمه بازی به ریتم سریع خود برگردد که نتیجه آن چندین موقعیت ایجاد شده توسط دو تیم بود البته که این موقعیت‌ها راه به جایی نبرد تا بازی با همان تک گل علیپور در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم نیز در میانه زمین و با ریتمی آرام آغاز شد، تا ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه نیز به جز یک کرنر پیکانی‌ها موقعیت خاصی نداشته باشد.

رفته رفته این پیکان بود که با توجه به وضعیت جدولی خود و نیاز مبرم این تیم به برد نبض بازی را در دست گرفت ولی عدم توانایی خلق موقعیت در ایجاد فرصت، موقعیت ایجاد ضد حمله را به سرخپوشان داد تا از همین راه دو بار مهدی عبدی دروازه پیکان را باز کند.

در دقایق پایانی با رسیدن بازی به دقایق پایانی موقعیت‌های ایجاد شده توسط دو تیم به بیشترین تعداد خود رسید که در همین دقایق شهریار مغانلو روی پنالتی که بیرانوند مرتکب آن شد موفق شد دروازه این دروازبان را باز کند.

شرح گل:

دقیقه ۲۱( علی علیپور): سانتر دقیق سیامک نعمتی به میانه‌های محوطه جریمه با ضربه سر علی علیپور همراه بود، که این ضربه با اشتباه عجیب شیخ ویسی در کنترل توپ به گل تبدیل شد.

دقیقه ۷۶( مهدی عبدی): مهدی عبدی مهاجم جوان سرخ‌ها که سابقه گلزنی در دربی را نیز دارد بعد از کنترل زیبای توپ روی سانتر نادری و دریبل دروازبان پیکان با ضربه‌ای آرام دروازه خودرو سازان را برای دومین بار باز کرد.

دقیقه ۸۴ (مهدی عبدی): ضربه سر مهدی عبدی روی کاربر بشار رسن سازنده سومین گل سرخ‌پوشان در این دیدار بود.

دقیقه ۸۸( شهریار مغانلو): پنالتی به دست آمده پیکان توسط شهریار مغانلو با ضربه‌ای محکم به وسط دروازه به گل تبدیل شد.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۸: ضربه خطای سریع سرخپوشان منجر به تک به تک عالیشاه با شیخ ویسی شد، اما ضربه چیپ کاپیتان سرخپوشان توسط حجت حق وردی از روی خط برگردانده شد.

دقیقه ۲۲: ضربه سر سیامک نعمتی روی سانتر ارسالی از سمت راست با اختلاف کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: شوت زمینی وحید امیری در حالت نامتعادل روی پاس در عمق عالیشاه به تور کنار دروازه پیکان برخورد کرد.

دقیقه ۳۷: اولین یورش خودرو سازان با شوت حسین پور امینی همراه بود، ضربه‌ای بعد از برخورد با کنعانی زادگان به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۳۸: ضربه سر مغانلو روی سانتر ارسالی از سمت راست دفاع پرسپولیس توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۴۲: سانتر علی حمودی از سمت راست به پاس مغانلو به جابر انصاری همراه بود که این بازیکن را در موقعیت گل عالی قرارداد، موقعیتی که با لغزش انصاری روی چمن از دست رفت.

دقیقه ۲+۴۵: تعلل سرخپوشان و علی علیپور در زدن ضربه پایانی در موقعیت خوبی که در محوطه پیکان نسیب آنها شد، آخرین فرصت نیمه اول را از چنگ پرسپولیس در آورد.

دقیقه ۵۷: کرنر خودرو سازان با ضربه مهاجم این تیم همراه بود که این ضربه با اختلاف بسیار اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: شوت بی دقت عبدی روی پاس با دقت نادری با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: بعد از دریبل دروازبان توسط عبدی در موقعیت دو به تک با بازیکن پیکان پاس او به نعمتی توسط مدافع خودرو سازان قطع شد.

دقیقه ۸۵: علی علیپور بعد از گرفتن توپ از حجت حق وردی و دریبل دروازبان ضربه خود را به بیرون از دروازه هدایت کرد.

اتفاق ویژه:

حضور دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی در ورزشگاه برای تماشای این جدال اتفاق ویژه این دیدار لقب گرفت.

برترین بازیکن زمین: مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس با زدن دو گل نقش مهمی در پیروزی سرخپوشان داشت.

کد خبر 431056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.