کرونا ویروس در هوای گرم پایدارتر است؟

نتایج بررسی‌ها توسط پژوهشگران نشان می‌دهد که شرایط محیطی نقش مهمی بر تعیین میزان پایداری ویروس کرونا دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عوامل مختلفی می‌تواند بر پایداری ویروس کرونا در مخاط بینی و خلط انسان تأثیر بگذارد؛ یکی از این عوامل شرایط محیطی است که از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ در جهان، فرضیه‌های مختلفی در مورد آن وجود داشت.

گروهی از محققان دانشگاه مارشال (Marshal University) در آمریکا به منظور بررسی میزان تأثیر شرایط محیطی بر پایداری ویروس کرونا در مخاط بینی و خلط افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، کرونا ویروس سندروم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) را با نمونه‌هایی از مخاط بینی و خلط انسان ترکیب کرده و آن‌ها را به مدت هفت روز در سه نوع دما و رطوبت مختلف قرار دادند.

به منظور بررسی وجود ویروس عفونی، RNA ویروس به تنهایی ارزیابی شد؛ RNA ویروس، نوعی از ویروس‌ها است که ژنوم یا ماده ژنتیکی آن از RNA (اسید ریبونوکلئیک) تشکیل شده‌ است. طی انجام این تحقیق، تشخیص ویروس عفونی با توجه به شرایط محیطی تقریباً بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت امکان پذیر بود، در حالی که RNA ویروس طی هفت روز قابل تشخیص بود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که ویروس جدید کرونا در محیطی با رطوبت بالا و هوای گرم‌تر، پایداری کمتری دارد و احتمال شیوع بیماری کرونا در این شرایط کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Emerging Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 431041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.