۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
خزان ادامه‌دار گردشگری

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اصفهان گفت: تا زمانی که مقاصد گردشگری خارج از کشور از جمله کشورهای اروپایی، مالزی، سنگاپور، ارمنستان و دیگر کشورها آمادگی حضور مسافران را پیدا نکنند تحول چندانی در اوضاع رخ نخواهد داد و سفرها صرفاً به تورهای داخلی محدود می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها که هیاهوی شیوع بیماری در کوچه و خیابان‌های شهر پیچیده، دنیای رنگارنگ سفرها هم خاکستری رنگ شده و جامعه گردشگری بیش از هرچیز در انتظار رسیدن به مقصد آرامش است. جامعه‌ای که پس از شیوع کرونا به کما رفت و هنوز از این خواب تلخ برنخاسته است. در خانواده گردشگری، دفاتر خدمات سفر به علت درگیر بودن با تمام بخش‌ها به نوعی مرکز ثقل این صنعت محسوب می‌شود. رونق این دفاتر یعنی رونق هتل، تورگردان، شرکت هواپیمایی و جاذبه‌ها.

نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری آژانس‌های مسافرتی موفق به فعالیت نبوده‌اند و این موضوع نگرانی آژانس‌ها برای حفظ نیروی‌های متخصص و تامین هزینه‌های موجود را بیش از پیش برانگیخته است.

محمدحسن ظریفی ادامه داد: تا زمانی که مقاصد گردشگری خارج از کشور از جمله کشورهای اروپایی، مالزی، سنگاپور، ارمنستان و دیگر کشورها آمادگی حضور مسافران را پیدا نکنند تحول چندانی در اوضاع رخ نخواهد داد و سفرها صرفاً به تورهای داخلی محدود می‌گردد.

وی اظهار کرد: تورهای داخلی نیز با وجود پروتکل‌های بهداشتی در بازه‌های زمانی یک یا دو روزه در مقیاس بسیار محدود فعالیت می‌کنند و تنها ۱۰ درصد از تعداد کل آژانس‌های مسافرتی فعال هستند.

ظریفی اصفهانی تاکید کرد: انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر در حال برنامه‌ریزی و چیدن تمهیداتی در جهت ارائه سفرهای ایمن و تورهای اصفهان‌گردی است و امیدواریم در آینده نزدیک دفاتر بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند. همچنین آغاز فعالیت تورهای هوشمند که توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح‌ریزی شده، نیازمند استقبال مردم است.

کد خبر 431038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.