۹۵ درصد آب مورد نیاز فضای سبز قزوین غیرشرب است

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: ۹۵ درصد آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز و پارک‌های قزوین غیر شرب و پنج درصد آن آب تصفیه شده است.

حمیدرضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قزوین پتانسیل خوبی در حوزه پارک‌ها و فضای سبز دارد، شهروندان تغییرات اساسی در توسعه پارک‌ها و فضای سبز را در قزوین به وضوح مشاهده می‌کنند و فراهم کردن ابزار و امکانات برای استفاده شهروندان با نگاه عدالت محور یکی از اهداف اصلی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در آن است.

وی با اشاره به میزان سرانه فضای سبز در قزوین تصریح کرد: مساحت فضای سبز این شهر شش میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۱۳ مترمربع به انضمام ۳۳۰ هکتار مساحت بوستان ملی باراجین است و سرانه فضای سبز آن ۱۴.۹ مترمربع است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: مساحت فضای سبز درون شهری قزوین دو میلیون و ۹۳۸ هزار و ۵۱۲ مترمربع است و بدون احتساب مساحت بوستان باراجین سرانه فضای سبز این شهر ۷.۰۶ مترمربع است.

رحمانی با بیان اینکه مساحت فضای سبز معابر شهری قزوین ۶۰۱ هزار و ۱۴۱ مترمربع و مساحت لچکی‌ها و قطعات کوچک ۸۳۵ هزار و ۵۹۹ مترمربع است، اظهار کرد: در قزوین ۷۳ بوستان وجود دارد که ۴۸ بوستان از این تعداد دارای بازیگاه کودک است.

وی با بیان اینکه مساحت فضای سبز میادین قزوین ۱۲۲ هزار و ۱۰۴ مترمربع و مساحت کمربند سبز این شهر ۷۵۰ هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: قزوین با داران بودن دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان سبز، جایگاه مناسبی در کشور از نظر سرانه فضا سبز دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه ۹۵ درصد آب مورد نیاز برای فضای سبز قزوین آب خام و غیر شرب است، افزود: تنها پنج درصد از آب تصفیه شده در فضای سبز استفاده می‌شود.

کد خبر 431026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.