اگر بندرعباس تهران بود، دولت تصمیمات متفاوتی می‌گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شاید اگر به جای بندرعباس شاهد شیوع گسترده کرونا در تهران یا شهرهای بزرگتری بودیم، تصمیمات متفاوتی از سوی دولت گرفته می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره، در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، با اشاره به وضعیت بحرانی شهر بندرعباس در شرایط فعلی اظهار کرد: مردم شهر بندرعباس و استان هرمزگان از تصمیمات دولتمردان ناراضی هستند، هرچند پیگیری‌هایی از جانب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر انجام شده است اما تاکنون نتایج مورد رضایت مردم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه شاید اگر به جای بندرعباس شاهد این شیوع گسترده کرونا در تهران یا شهرهای بزرگ‌تری بودیم، تصمیمات متفاوتی از سوی دولت گرفته می‌شد، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی مردم به شدت گله مند و انتظار دارند منتخبینشان در مجلس و شورای شهر اقدامی جدی برای پیشگیری از شیوع کرونا در بندرعباس انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط بندرعباس همچنان در بحث تجهیزات درمانی و کادر درمان با مشکلات جدی روبه‌رو است، دولت با پنهان کاری در ارائه اطلاعات مختلف حق و حقوق شهر بندرعباس را نادیده گرفته است و به دنبال این هستیم که نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر در این مسئله تأثیرگذار باشد.

وی گفت: تصمیمات ستاد ملی کرونا برای استان هرمزگان، بعد از نیازی که مسئولین استانی می‌بینند اتخاذ می‌شود که باید به سمتی برود که این تصمیمات با توجه به مشکلات پیش آمده در خود استان گرفته شود تا زودتر شاهد کاهش این مشکلات باشیم و انتظار داریم تصمیمات به سمتی برود که از اوضاع بحرانی کنونی بیرون بیاییم.

جراره افزود: سیاست کلی دولت و دولتمردان به گونه‌ای است که برخی اطلاعات را در اختیار شواری شهر نمی‌گذارد تا بتوانیم بعد نظارتی خود را به درستی انجام دهیم، که از جمله می‌توان به مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی اشاره کرد و اعضای شورای شهر اگردر این زمینه اطلاعاتی داشته باشند بهتر می‌توانند برنامه ریزی انجام دهند و نمایندگان مجلس می‌توانند دراین زمینه به ما کمک کنند تا شاهد اتفاقات خوب و مناسب باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نبود یکپارچگی مدیریت شهری بندرعباس، سبب ضرر دیدن حقوق شهروندان بندرعباس شده است، که باید تصمیمات کارشناسی شده برای شهر بندرعباس اعمال شده و آسیبی در این زمینه به مردم وارد نشود.

وی گفت: شهرداری‌ها باید قبل از ورود به پروژه‌ها مطالعات کامل و درستی انجام دهند تا از اتلاف هزینه‌کردها جلوگیری کرده و شهر بندرعباس به دلیل ساحلی بودن دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی است که در صورت بها دادن به آن می‌تواند شهر را از لحاظ گردشگری ارتقا دهد.

کد خبر 431024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.