تغییر محل ساختمان شهرداری لندن به علت گسترش کرونا

صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد که به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه ناشی از انتشار ویروس کرونا، قصد دارد محل ساختمان شهرداری را تغییر داده و آن را از نزدیکی رودخانه تیمز به سمت بندرهای شهر انتقال دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران شرکت معروف Foster+partners سال‌ها پیش از انتشار ویروس کرونا ساختمانی بسیار زیبا به عنوان دفتر شهردار لندن در نزدیکی رودخانه تیمز طراحی کرده بودند که پس از ظهور کووید -۱۹ و بروز فشارهای اقتصادی بر این شهر، صادق خان دستور داد محل کار پرسنل این ساختمان را به اسکله‌های اطراف شهر تغییر دهند. شهردار لندن تخمین زده است که این اقدام باعث صرفه‌جویی ۱۱ میلیون پوندی برای مخارج و اجاره در هر سال خواهد شد.

مقامات ارشد لندن از کمبود بودجه ۵۰۰ میلیون پوندی در دو سال آینده به دنبال کاهش چشمگیر نرخ تجارت و درآمد مالیاتی شورا خبر داده‌اند. گفتنی است که صادق خان همیشه افزایش بودجه برای خدمات عمده شهری نظیر حمل و نقل عمومی را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

ساختمان سابق شهرداری در سال ۲۰۰۲ توسط گروهی از معماران بریتانیایی برای شهردار و مقامات ارشد شهرداری طراحی و احداث شد. این ساختمان از سالنی با ظرفیت ۲۵ نفر برای برگزاری نشست شورای شهر لندن و فضایی اداری برای ۵۰۰ نفر از پرسنل شهرداری برخوردار است.

شکل بسیار شگفت‌انگیز ساختمان شهرداری لندن شبیه به یک کره هندسی دستکاری شده است که با هدف در بر گرفتن بیشترین حجم در کمترین فضای ممکن طراحی شد. نمای شیب‌دار ساختمان شهرداری در مقابل رودخانه قرار گرفته است و برای پرسنل امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای رودخانه تیمز را فراهم می‌آورد.

ساختمان شهرداری که در مالکیت کمپانی سرمایه‌گذاری املاک اس تی مارتینز قرار دارد، از سال ۲۰۰۱ به مدت ۲۵ سال به شهردار لندن و مقامات ارشد شهرداری اجاره داده شده است. از آن‌جا که صادق خان هزینه اجاره بهای این ساختمان را برای شهرداری به خصوص در زمان مواجهه با شیوع ویروس کرونا، بسیار بالا ارزیابی کرده، خواهان لغو قرارداد خود با کمپانی فوق و انتقال کارکنان به ساختمانی مقرون‌به صرفه‌تر بوده است. از نظر شهردار، به دنبال رکود اقتصادی به وجود آمده از انتشار ویروس کرونا، اقداماتی نظیر تغییر محل کار مقامات ارشد شهرداری و سایر نهادها، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و به طور قابل توجهی به صرفه‌جویی مخارج منجر شود.

مقامات ارشد شهرداری لندن به مدت ۶ هفته جلسات پی در پی تشکیل دادند تا در نهایت تصمیم بگیرند که به محل جدید نقل مکان کنند یا از شهردار بخواهند در تصمیم خود تجدید نظر کند. ساختمان کریستالی، که قرار است محل جدید استقرار این افراد باشد، ساختمانی سراسر پوشیده از شیشه است که ایده‌های رایج در خصوص پایداری را به چالش کشیده است. این ساختمان در سال ۲۰۱۲ به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌های متعدد احداث شد و قابلیت طراحی پایدار را به تصویر کشید. ساختمان کریستالی از سال ۲۰۱۶ به بعد در مالکیت مقامات ارشد شهرداری قرار گرفت.

صادق خان بر این باور است که انتقال ساختمان شهرداری به ساختمان کریستالی، واقع در منطقه صنعتی Royal Docks، می‌تواند باعث احیای این منطقه شود درست مانند احداث ساختمان شهرداری در سواحل رود تیمز که رونق اقتصادی را برای آن منطقه به ارمغان آورد.

ساختمان کریستالی نمونه‌ای واقعی از طراحی پایدار در کلانشهر لندن است که از قابلیت تبدیل کردن منطقه به یک مقصد گردشگری و پیدایش میلیون‌ها ساکن و شغل برخوردار است.

کد خبر 430992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.