راه اندازی تورهای گردشگری سلامت در محور جنوب غربی اصفهان

بخشدار منطقه فولاد شهر با حضور رؤسای مراکز درمانی این شهر و همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای توسعه گردشگری سلامت در لنجان، دیدار کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، امروز یکشنبه _۸ تیرماه_، فریدون الهیاری در این دیدار که با حضور معاون گردشگری اداره کل نیز همراه بود، گفت: خوشبختانه در طی چهار سال گذشته توسعه گردشگری سلامت در اصفهان از روند مطلوبی برخوردار بوده به نحوی که همکاران ما در حوزه گردشگری همواره پیشنهادات داخلی و خارجی متعددی در این زمینه دریافت می‌کنند.

او افزود: خوشبختانه مواجهه مناسب سیستم بهداشت و درمان کشور با بیماری کرونا، نشان دهنده توانمندی نظام بهداشت و درمان کشور بود، روی همین اصل در طی سه ماه گذشته، با پیشنهادات متعددی به منظور توسعه گردشگری سلامت در استان و به ویژه به منظور ارتباط با کشورهای عراق و عمان دریافت کرده‌ایم.

الهیاری تاکید کرد: تا کنون روند گسترش گردشگری سلامت منحصر به شهر اصفهان بوده، با توجه به وجود توان بالقوه فراوان بهداشتی در شهرهایی نظیر لنجان، آماده توسعه گردشگری سلامت در شهرستان‌های استان نیز هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان لنجان که در امتداد رودخانه زاینده رود و در محور جنوب غرب اصفهان واقع شده با بیش از ۸۰۰ نفر کادر درمانی و وجود چندین بیمارستان مجهز که در شهرهای لنجان به ویژه در فولاد شهر مستقر است از توان مناسبی در این خصوص برخوردار است.

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت بسیاری از تأسیسات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، فرصت مناسبی است تا با برنامه‌ریزی دقیق و با خلاقیت و نوآوری برای این حوزه‌ها تولید کار کنیم، لذا این اداره کل از آمادگی لازم به منظور برنامه‌ریزی و اجرای تورهای سلامت ویژه فعالیت گردشگری و سپس گردشگران داخلی نیازمند خدمات درمانی و در نهایت برگزاری تورهای خارجی از طریق کشورهای همسایه به منظور بهره‌مندی گردشگران از خدمات بهداشتی در شهرستان لنجان به ویژه در زمینه‌های قلب و عروق، ارتوپدی و مغز و اعصاب برخوردار است.

کد خبر 430978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.