قالیباف: دغدغه ما باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش را از کسی قبول نمی‌کنند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آئین افتتاح مرکز داده غرب و شمال غرب کشور را اظهار کرد: ما در شرایطی در مجلس یازدهم کار را آغاز کردیم که وضع اقتصادی کشور وضع خوبی نیست. اجازه بدهید بگویم که مردم ما در حوزه اقتصاد حالشان خوب نیست. ما بعضی مواقع، برخی مطالبی را می‌شنویم که این کاش نشنویم و نبینیم ولی برخی واقعیت‌های تلخ را این روزها در رسانه‌ها می‌بینیم که حرف از اجاره پشت بام گفته می‌شود و امروز در حوزه مسکن دغدغه جدی بخش قابل توجهی از مردم ما است.

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز، هیچ اختلاف و تنش و به تعبیر هیچ دعوای حیدری نعمت را از کسی قبول نمی‌کنند. مردم امروز از همه ما یک توقع دارند و آن اینکه همین کار صادقانه انجام بدهیم هم کار خوب کنیم و هم خوب کار کنیم که بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم ما مردم قانعی هستند و همین که این حس در آنها به وجود بیاید و امنیت روانی در آنها باشد که ما با درستی مدیریت می‌کنیم و ما تلاش می‌کنیم و آنها این را در زندگی‌شان لمس کنند ممنون مدیران خواهند بود در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: به اعتقاد من امروز اگر من در اینجا هم حضور یافتم از این باب است که امروز مجموعه‌ای افتتاح می‌شود که مانند گذشته این مجموعه می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تأثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت، عدالت و اقتصادی‌ترین روش مسائل نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

وی گفت: وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می‌زنیم یعنی اینکه فرصت بزرگی در اختیار ما است که جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را انجام بدهیم و بسیار راه کوتاهی را طی کنیم و به بزرگترین دستاوردها برسیم و البته اگر غفلت کنیم، طبیعتاً فاصله مان نسبت به بقیه دنیا شکافش هم شکاف دیجیتالی خواهد شد و عقب‌ماندگی‌مان هم از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد. یعنی هم یک فرصت بزرگ بر ای ما است که گذشته‌مان را جبران کنیم و امروز هم با سرعت بیشتری حرکت کنیم و هم یک خطری است که اگر از آن غفلت کنیم، آسیب بزرگی هم به ما خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در کشور می‌توانیم دو جور به این مساله نگاه کنیم، یک نگاه این است که جوانان کشور را که امروز در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را یک تهدید ببینیم و نگاه دیگر اینکه امروز نیروی جوان و تحصیل کرده و نیروی آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی که بزرگترین سرمایه این عرصه هست و برای چنین ظرفیت و منابع انسانی لحظه‌شماری می‌کند.

قالیباف گفت: ما از نظر این ظرفیت شاید جز پنج یا ۱۰ کشوری باشیم که چنین ظرفیت نیروی انسانی داریم که می‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وی افزود: مجلس یازدهم در حقیقت نگاه و مسیرش این است ما در این راه کمک به همه عزیزانی که هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی و هم شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک چه آن روستایی که یک روستا نشسته و با کار صنایع دستی خودش می‌خواهد خودش را به بازار جهانی معرفی و عرضه کند و هنرش را نشان دهد و اقتصادش و فرهنگش را منتقل کند در خدمت همه اینها هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 430977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.