جلالی: باید الزامات جدی‌تر برای کنترل سلاح‌های شیمیایی در جهان ایجاد شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید الزامات جدی‌تر برای کنترل سلاح‌های شیمیایی در جهان ایجاد شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی سخنانی در همایش ملی پدافند شیمیایی که در سالن صدرای دانشگاه بقیه الله برگزار شد، با گرامیداشت شهدای هفتم تیر سردشت اظهار کرد: دنیای به اصطلاح متمدن، سلاح‌های شیمیایی تولید می‌کند و در اختیار کسانی مانند صدام قرار می‌دهد و تعیین این روز در جهان برای مقابله با سلاح شیمیایی شاید بیشتر جنبه نمادین داشته باشد تا واقعی.

وی افزود: متهمان دیروز در بمباران سردشت کشورهای هستند و مشخص نیست چرا از مجازات عاملان آن و محاکمه‌شان خودداری شده است. چرا هنوز ماجرای هولوکاست که سال‌ها از جنگ جهانی دوم می‌گذرد همچنان پیگیری می‌شود اما برای هولوکاست حلبچه و سردشت کاری در جهان انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: به چه دلیل و با کدام منطق مواد شیمیایی خطرناک در اختیار صدام قرار گرفت تا این جنایت غیر انسانی رخ دهد؟ امروز غربی‌ها و مشخصاً آمریکا موضع طلبکارانه دارند و این در حالی است که خودشان از داعش حمایت می‌کنند و سلاح شیمیایی در اختیار داعش قرار می‌دهند، اما به این بهانه که دولت سوریه از این سلاح استفاده کرده است به این کشور حمله می‌کنند. آیا اگر ناظران جهانی کور یا کر نباشند می‌توانند به خوبی این موضوع و شکل استفاده از آن را پیگیری کنند.

جلالی با اشاره به فتوای رهبری درباره حرام بودن کاربرد سلاح‌های شیمیایی گفت: امروز رزمندگان و جانبازان و کسانی که در مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شهید رشد کردند اجازه نخواهند داد که این منطقه مجدداً محل حضور جرثومه فساد یعنی آمریکا شود.

وی افزود: امروز باید الزامات جدی‌تر و دقیق‌تری برای کنترل سلاح‌های شیمیایی و پیگیری موارد استفاده از آن در جهان ایجاد شود.

کد خبر 430951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.