وصول ۱۴۳۰ میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در سال ۹۸ ممیزی شهر قم به اتمام رسید و اطلاعات ممیزی در سیستم سرای هشت انتقال و با تطبیق سوابق در مناطق یک، سه و چهار و هم‌چنین مناطق پنج و هفت به اتمام رسیده است.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر رنگرز جدی با اشاره به آخرین وضعیت بدهی‌های شهرداری، اظهار کرد: وصولی حاصل از این اقدامات مبلغی به ارزش ۱,۴۳۰ میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه است که از بدهی شهرداری به بانک تجارت کسر شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی برای جلوگیری از افزایش تعداد چک‌های برگشتی، عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از افزایش چک‌های برگشتی و پیگیری وصول آن‌ها جلساتی با حضور مدیرکل حقوقی و رؤسای حقوقی و درآمد مناطق هر هفته تشکیل‌شده است که در مجموع از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۸ مبلغی به ارزش ۹۲ میلیارد ریال وصول شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم عنوان کرد: این رقم با شیوع بحران کرونا و تعویق چک‌های سررسید شده ناگهان به ۱۴۹ میلیارد ریال رسید که با پیگیری‌های انجام‌شده اکنون ۱۱۲ میلیارد ریال شده و این مبلغ در حال کاهش است، جلسات هماهنگی با مناطق مختلف تا قبل از شیوع بیماری کرونا انجام‌شده و هم‌اکنون هم در حال انجام است.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته این اداره کل، تصریح کرد: در سال ۹۸ ممیزی شهر قم به اتمام رسید و اطلاعات ممیزی در سیستم سرای ۸ انتقال و با تطبیق سوابق در مناطق یک، سه و چهار و هم‌چنین مناطق پنج و هفت به اتمام رسیده است و در مناطق دو و شش و هشت هم در شرف انجام بوده و با اتمام این فرآیند اطلاعات ممیزی از ۲۱۵۴۸۱ کد به ۴۰۳۶۸۹ کد نوسازی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: همزمان با ابلاغ آئین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ جلسات مستمری با ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی بدهکار به شهرداری انجام‌شده و جلسات عمومی در استانداری به‌دفعات هم تشکیل یافته است و برای پیگیری به سازمان برنامه‌وبودجه کل کشور هم ارجاع داده‌شده است.

کد خبر 430946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.