روند حرکتی قیمت طلا در هفته جاری چگونه است؟

طی هفته‌های اخیر قیمت هر انس طلا با افزایش بی سابقه رو به رو شده و خود را به نزدیک ۱۸۰۰ دلار رسانده است که نوید ۲۰۰۰ دلاری شدن آن را می‌دهد.

به گزارش ایمنا، طی هفته‌های اخیر قیمت هر انس طلا با افزایش بی‌سابقه رو به رو شده و خود را به نزدیک ۱۸۰۰ دلار رسانده است که نوید دو هزار دلاری شدن آن را می‌دهد.

عواملی مانند ترس از ایجاد تورم در آینده‌ای نزدیک، سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا تأثیر بسیاری بر روز بالا رفتن قیمت طلا گذاشته است.

در یک پیش بینی بلندمدت می‌توان گفت که طی ماه‌های آینده طلا رکورد جدید دو هزار دلاری را کسب خواهد کرد که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن شرایط حاصل از بحران اقتصادی و تورم می‌باشد.

در کوتاه مدت و به خصوص هفته پیش رو نیز پیش بینی‌های زیادی وجود دارد که انتظار ۱۸۰۰ دلاری شدن طلا را در این هفته دارند اما به نظر می‌رسد که این پیش بینی‌ها اندکی خوش‌بینانه باشند.

سطح ۱۸۰۰ دلار برای طلا یک سطح جدید است که قیمت طلا برای رسیدن به آن مقاومت زیادی را از خود نشان می‌دهد و برای رسیدن به آن نیازمند اتفاقی جدید و پیش راننده است. بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که طلا برای رسیدن به سطح ۱۸۰۰ دلاری هنوز بیش از یک هفته زمان لازم است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 430943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.