سرانه فضای سبز شاهین شهر ۶ متر از استاندارد جهانی بیشتر است

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: سرانه فضای سبز شاهین شهر بر اساس اقلیم خشک و نیمه خشک شش متر از سرانه جهانی بیشتر است.

علی عرب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مشخص کردن سرانه فضای سبز هر شهر و منطقه‌ای تا حد زیادی به خصوصیات بیوکلماتیک آن بستگی دارد و سرانه فضای سبز در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و سرانه فضای سبز یک شهر کویری با یک شهر بزرگ پر جمعیت و یا یک شهر در استان‌های شمالی متفاوت است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: بر اساس مطالعات و بررسی‌های وزارت مسکن و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین هفت تا ۱۲ مترمربع است، البته طبق شاخص تعیین شده از سوی سازمان ملل متحد این سرانه ۲۰ تا ۲۵ مترمربع است.

عرب افزود: با افزایش ۱۰ هکتار به مساحت فضای سبز این شهر از ابتدای سال تاکنون در حال حاضر بیش از ۳۶۰ هکتار فضای سبز در شاهین‌شهر وجود دارد و سرانه هر شهروند حدود ۲۱ مترمربع است که با توجه به موقعیت اقلیمی خشک و نیمه خشک شهرستان شش متر از سرانه جهانی و بیش از ۱۰ متر از سرانه کشوری بیشتر است.

وی تصریح کرد: پارسال با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال بیش از ۵۰ طرح توسعه و نگهداری فضای سبز در شاهین شهر اجرا شد که این اعتبار امسال قرار است به ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

کد خبر 430938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوشین شفیعی قهفرخی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    با سلام و عرض ادب خدمت مسؤلین محترم سازمان فضای سبز شهرداری شاهین شهر بنظر من با این شرایط بسیار آلوده شهر مهاجر پذیر و زیبای شاهین شهر بخاطر وجود پالایشگاه، شهرک مورچه خورت، و قرار گرفتن شاهین شهر بین 2 اتوبان معلم و آزادگان و حجم بالای ترافیکی در این 2 اتوبان پرتردد و در نتیجه آلودگی شدید هوا در اکثر ایام سال، لازم هست از کمربندی دورتادور شهر تا کیلومترها درختکاری وسیعی (=جنگل پهناور) ایجاد، تا از اثرات این آلودگی وحشتناک که هزاران عوارض جسمی و روانی بسیار حاد بر شهروندان شاهین شهری میگذارد، جلوگیری شود..سپاسگزارم