برسد به دست لیلا حاتمی

"برسد به دست لیلا حاتمی" سومین نوشته سعید محسنی پس از "نهنگی که یونس را خورد و هنوز زنده است" و "دختری که خودش را خورد" است. این کتاب توسط نشر چشمه چاپ راهی بازار نشر شد.

سعید محسنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تازه‌ترین اثر خود اظهار کرد: این کتاب شامل چهار پاره داستان است که در مجموع شاکله کلی رمان را تشکیل می‌دهند، اما در عین حال هر یک از این بخش‌ها روایت‌های قائم به ذات خود را دارد.

وی در خصوص علت انتخاب این عنوان برای کتاب افزود: با وجود اینکه داستان روایت بلندی ندارد و در کل در ۱۰۲ صفحه جمع بندی شده است، می‌توانم ادعا کنم که رمان پر حادثه‌ای است. به همین دلیل فکر می‌کنم پاسخ کامل و جامعی برای اینکه چرا این عنوان برای رمان برگزیده شده نیازمند خواندن خود کتاب است.

محسنی ادامه داد: بهانه آغازین روایت این داستان حادثه‌ای است که برای یکی از شخصیت‌های رمان اتفاق می‌افتد و او به شوخی و شاید بر اساس یک تصادف از یکی از دوستان خود می‌خواهد که چیزی را به دست لیلا حاتمی برساند و سپس حادثه مرگ او اتفاق می‌افتد و ادامه رمان دنبال کردن این نامه و ضمائم آن است تا ببینیم آیا به دست لیلا حاتمی می‌رسد.

وی در خصوص علت استفاده از اسم یک بازیگر در عنوان کتاب گفت: هدف از این انتخاب ایجاد علامت سوال در ذهن مخاطب است، تا به واسطه ایجاد این سوال خوانندگان ترغیب شوند و کل داستان را خوانده و از روایت آن مطلع شوند.

این نویسنده با اشاره به انگیزه خود برای نوشتن این داستان تصریح کرد: اصل قصه بسیار قدیمی است و به ۱۲ سال پیش بازمی گردد، زمانی که خبر درگذشت دوست شاعرم علی اخگر به من رسید؛ پس از ته نشین شدن این خبر در ذهنم، بر مبنای اتفاق دیگری که با این جریان همزمان شده بود، جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد و فکر کردم که ممکن است با نوشتن این داستان بتوانم برای فهم آنچه در ذهنم شکل گرفته بود به خود کمک کنم.

محسنی ادامه داد: با اینکه علی اخگر سال‌ها است از میان ما رفته است اما تاکنون بر سر خاک او نرفته‌ام و به دلیل اینکه کتاب جدیدم را به این شاعر تقدیم کرده ام، تصمیم دارم با همراه داشتن کتاب بر سر خاک او حاضر شوم و بگویم که به عنوان یک دوست دین خود را به او ادا کردم.

این کتاب در ۱۰۲ صفحه و با قیمت ۲۲,۰۰۰ تومان از امروز (هشتم تیرماه) در بازار نشر موجود است.

کد خبر 430934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.