۱۷۰۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی نجف‌آباد اضافه می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: جمعیت دانش‌آموزی نجف‌آباد طی سال تحصیلی گذشته، بیش از ۲۴۰۰ نفر بیشتر از آن‌چه مربوط به نرخ طبیعی رشد جمعیت است، افزایش داشته و امسال نیز این میزان حدود ۱۷۰۰ نفر پیش‌بینی می‌شود.

سیدرضا موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد با اشاره به افزایش یک هزار و ۷۰۰ نفری جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار کرد: برای این دانش‌آموزان، نیازمند حداقل ۵۰ کلاس درس جدید هستیم و این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان برخی شهرستان‌های استان، به اندازه برخی مناطق این شهرستان هم نیست.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد کادر آموزشی شهرستان، دارای سابقه بیش از ۲۲ سال هستند و تا مهر ماه امسال ۲۵۵ نفر از همکاران ما بازنشسته می‌شوند که از این تعداد ۱۳۴ نفر مربوط به مقطع ابتدایی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی ثبت‌نام مدارس در آموزش و پرورش شهرستان اضافه کرد: تا کنون در این ستاد ۳۰ مورد از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان مطرح شده و برطرف شده است در حال حاضر نیز این ستاد به طور مستمر بر فرآیند ثبت‌نام نظارت دارد.

وی با اشاره به تعیین دو پیمانکار برای اجرای فازهای اول و دوم احداث زیرگذر هنرستان کشاورزی شهید پارسا و مجتمع آموزشی شهید حججی در جاده نجف‌آباد به فولادشهر اظهار کرد: همچنین مطالبات پیمانکار احداث مجموعه آموزشی، سالن ورزشی و سالن اجتماعات مجاور اداره آموزش و پرورش پرداخت شده است و این پروژه‌ها به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی در خصوص اقدامات اداره آموزش و پرورش نجف آباد در شیوع بحران کرونا اظهار کرد: توزیع بیش از ۹۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، تهیه ۳۰۰ بسته مواد غذایی ویژه کمک به دانش‌آموزان نیازمند و دیگر آسیب‌دیدگان کرونا و تهیه ده‌ها بسته لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت از دیگر کارهای انجام شده در این مدت است.

کد خبر 430931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.