با بهره‌کشی از کودکان اصفهانی مقابله شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محبط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز است با موسساتی که در قالب خیریه اقدام به بهره‌کشی از زنان و کودکان می‌کنند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور دادستان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در اصفهان موسساتی وجود دارد که با نام خیریه و انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کنند اما فعالیت آن‌ها با سوءاستفاده از احساسات مردم در جهت بهره‌کشی از کودکان و گاهاً زنان است.

وی افزود: از سوی مراجع قانونی چند مرتبه با این مؤسسات برخورد شده اما در روزهای اخیر شاهد فعالیت مجدد آن‌ها هستیم که نیاز است مقامات قضائی با این پدیده مقابله کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جهت حفظ حریم بافت تاریخی شهر به ویژه چهارباغ نیاز است دادستانی اصفهان به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده و اجازه تخلف برخی دستگاه‌ها را در این بافت شهری ندهد.

وی ادامه داد: بنا بر یکی از مصوبات شورای شهر مقرر شد اتاق‌های مادر و کودک در مکان‌های عمومی برای مادرانی که کودک شیرخوار دارند در راستای ارزش گذاشتن به حقوق شهروندی ایجاد شود که لازم است اجرای آن با اهتمام بیشتری دنبال شود.

محمدی با تاکید بر لزوم مقابله با زیرسوال رفتن حریم شخصی و آبروی افراد، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود که از سوی برخی افراد به مدیران یا غیرمدیرانی که از جریان‌های فکری متفاوت هستند در فضای مجازی هجمه‌های شدیدی می‌شود که وجود این موضوع در کشور ما پسندیده نیست.

وی ادامه داد: برای بررسی ابعاد مختلف خشونت علیه زنان نیاز به برگزاری جلسات کارشناسی و ایجاد باب گفت‌وگو در زمینه پرونده‌های مشابه رومینا اشرفی و با حضور دستگاه‌های مرتبط داریم که لازم است مقامات قضائی زمینه تشکیل چنین جلساتی را فراهم کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر از دادستان اصفهان درخواست کرد: زمینه تشکیل هیئتی مستقل برای بررسی دلایل فرایندهای ناکارآمد در درمان کودکان به‌ویژه در مرکز تخصصی امام حسین (ع) اصفهان را فراهم کند.

کد خبر 430927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.