سمنان، هوای اصفهان را غبارآلود کرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک جنوب سمنان کیفیت هوای مناطق مرکزی اصفهان را کاهش داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار روی استان اصفهان است، از این رو آسمان بسیاری از مناطق در سه روز آینده صاف و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید توأم با گرد و خاک محلی امروز نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان را دربر می‌گیرد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان را علت کاهش کیفیت هوای اصفهان در صبح امروز دانست و گفت: جهت وزش باد از شمال شرقی کشور است و گرد و خاک جنوب سمنان به سمت مناطق مرکزی کشور از جمله اصفهان حرکت می‌کند؛ این گرد و خاک در شهرهای کویری اردستان و زواره تقویت شده و کیفیت هوای مناطق مرکزی استان را کاهش می‌دهد.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: چوپانان با دمای ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 430925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.