توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران یک موضوع حاکمیتی است

شهردار تهران، آلودگی هوا و ترافیک را دغدغه اصلی پایتخت‌نشینان دانست و گفت: راه‌حل، توسعه حمل‌ونقل عمومی است، اما بودجه شهرداری به تنهایی کافی نیست و توسعه حمل‌ونقل در این کلانشهر یک موضوع حاکمیتی است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون مترو آمده که تأمین زیرساخت و هزینه‌ها برعهده دولت است، اما بعد از آن به مرور پرداخت این هزینه‌ها تقسیم شد.

وی با اشاره به حضور خود در جلسه هیئت دولت گفت: خوشبختانه مسئولان باور کردند که موضوع مترو حاکمیتی است و دیدید که در سال گذشته رئیس جمهور بارها از مترو بازدید کرد هرچند که اکنون شرایط اقتصادی کشور عادی نیست، اما باید همه‌جانبه از این موضوع حمایت کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه احداث یک خط مترو ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با بودجه شهرداری همخوانی ندارد، گفت: تا افتتاح ایستگاه امام حسین (ع) پیش رفتیم و مابقی ایستگاه‌های نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دو دلیل نتوانستیم مابقی ایستگاه‌ها را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: دلیل اول پرداخت نکردن بهای اوراق مشارکت توسط بانک آینده بود و دلیل دیگر تحریم‌ها است که ما را در تأمین تجهیزات با مشکل مواجه کرد.

کاهش ۸۰۰ هزار سفر روزانه توسط مترو تهران

حناچی همچنین به سخنان استاندار تهران مبنی بر رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو واکنش نشان داد و گفت: وضعیت مترو و اتوبوس از نظر مسافر کمتر شده است.

وی ادامه داد: روزانه در مترو یک میلیون و ۸۰۰ هزار سفر را پوشش می‌دادیم، اما اکنون این عدد به حدود یک میلیون رسیده و با اجباری شدن ماسک در مترو که در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بود توانستیم تا حدودی این فاصله را رعایت کنیم.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر در مترو بیش از ۹۵ درصد ماسک زدن را رعایت می‌کنند، اما در مورد مابقی افراد ما امکان برخورد قهری نداریم چراکه پلیس نیستیم البته اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد باید وارد عمل شویم.

وی تاکید کرد: ما حتی در زمانی که مترو با سه درصد ظرفیت کار می‌کرد آن را تعطیل نکردیم اما در اتوبوس موضوع متفاوت و شرایط آن سخت‌تر است، اما سعی می‌کنیم این مساله را نیز کنترل کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 430922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.