سپاهان- گل گهر/ شروع دوباره برای حفظ سهمیه یا شاید قهرمانی!

پس از ۴ ماه تعطیلی، لیگ برتر از فردا برای سپاهان و امیر قلعه نویی آغاز می‌شود، فرصتی برای جبران مافات.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات لیگ برتر فوتبال پس از حدود ۴ ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، از هفته گذشته آغاز شد وفردا در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان در ورزشگاهنقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان

دوشنبه، نهم تیرماه، ساعت ۲۰:۴۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: امیر عرب براقی

آخرین رویارویی: گل گهر سیرجان صفر- سپاهان ۲

پخش زنده: شبکه اصفهان

شروع دوباره برای امیر و سپاهان

تیم فوتبال سپاهان که در آخرین هفته‌های لیگ برتر پیش از تعطیلی با از دست دادن بازی با پرسپولیس و توقف در دربی اصفهان با صدر جدول فاصله‌ای ۱۰ امتیازی پیدا کرد و در شرایطی لیگ را آغاز می‌کند که با فاصله‌ای بسیار کم نسبت به رقبای پایین دستیخود در رده دوم ایستاده است و امیدوار است حداقل در این فصل اگر نتوانست به مقام قهرمانی برسد حداقل مقام سال پیش خود راحفظ کند.

تعطیلات ۴ ماهه البته برای شاگردان امیر قلعه نویی چندان هم بد نشد، آنها در آن مقطع با توجه به اتفاقات روز بازی با پرسپولیس درشرایط روحی خوبی قرار نداشتند، موضوعی که در از دست دادن امتیاز در دربی اصفهان توسط سپاهان بی تأثیر نبود.

سپاهان در حال حاضر با ۳۷ امتیاز از ۲۱ بازی در رده دوم قرار دارد، فاصله این تیم با صدر جدول ۱۰ امتیاز است اما با تیم ششمتنها ۲ امتیاز فاصله دارد و رقابت فشرده‌ای برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با ۴ تیم دیگر در این ۹ هفته پایانی دارد. سپاهان خوب می‌داند که برای کسب سهمیه ۳ امتیاز بازی‌های خانگی را باید کسب کند.

امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان در شرایطی فردا تیمش را روانه دیدار با گل گهر می‌کند که همچنان زوج دفاعی اصلی خود یعنیپورقاز و گولسیانی را ندارد و در کنار آنها مهدی ترکمان و امید نورافکن دیگر مصدومان کلیدی سپاهان هستند. محسن مسلمان نیز غایبتکراری سپاهان در بازی فردا است، بازیکنی که مانند اکثر روزهای این فصل نمی‌تواند کمکی به سپاهان کند.

پروژه بقا برای گل گهر

گل گهر سیرجان که با آمدن مجید جلالی توانسته تا حدودی از روزهای ناخوش ابتدای فصل فاصله بگیرد، در دو بازی قبلی با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان و استقلال از قعر جدول و منطقه سقوط فاصله گرفت و حالا با منطقه سقوط فاصله ۳ امتیازی گرفته است و با ۱۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای گرفته.

شاگردان مجید جلالی که در بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع مجدد لیگ نتایج قابل قبولی کسب کردند و روند صعودی داشتند، به نظر برای دیدار با سپاهان آمادگی کافی را دارند. گل گهر پیش از توقف لیگ در فرم خوبی به سر می‌برد، آنها دو بازی آخر خود را برده بودند و از ۵ بازی آخر خود ۳ تساوی و ۲ برد داشتند، نتایجی که برای یک تیم انتهای جدولی خوب به نظر می‌رسید.

با این حال شاگردان جلالی خوب می‌دانند برای بقا در لیگ ۹ فینال را در پیش دارند و اگر می‌خواهند دوباره وارد منطقه سقوط نشوند، باید از لغزش دوباره جلوگیری کنند.

گل گهر با خط حمله خطرناک خود که از بازیکنانی مثل گادوین منشأ، یونس شاکری و مهرداد بایرامی تشکیل شده می‌تواند روز سختی را در شروع دوباره لیگ برای سپاهان رقم بزند.

ترکیب احتمالی سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، محمدرضا مهدی زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمد محبی، محمدرضا حسینی و کی‌روش استنلی

ترکیب احتمالی گل گهر: مهرداد بشاگردی، سید علیرضا ابراهیمی، سید عبدالله حسینی، یوسف وکیا، رضا علیاری، احمدرضا زنده‌روح، امین پورعلی، سجاد آشوری، بهنام برزای، گادوین منشأ و یونس شاکری

کد خبر 430865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.