درخواست همراهی شورای شهر مینیاپولیس از مردم برای انحلال پلیس

در پی رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس درحاشیه اعتراضات سراسری پس از قتل جورج فلوید شورای این شهر تصمیم به انحلال اداره پلیس گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای شهر مینیاپولیس در جلسه هفته جاری این شورا بر این امر اصرار کردند تا شهروندان از طریق رأی دادن در خصوص جایگزینی اداره پلیس کنونی تصمیم گیرند.

این تصمیم در پی رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس در حاشیه اعتراضات سراسری پس از قتل جورج فلوید گرفته شد.

لیزا بندر، رئیس شورای شهر مینیاپولیس روز ۴ ژوئن در توئیتر خود نوشته بود: "ما قصد داریم اداره پلیس مینیاپولیس را منحل کرده و آن را با مدل جدیدی از تامین کننده امنیت عمومی عوض کنیم."

البته بندر و سایر حامیان طرح انحلال اداره پلیس از همان ابتدا تاکید کرده‌اند که این اتفاق تنها بعد از برنامه‌ریزی یک ساله امکان تحقق دارد.

جرمیا الیسون، دیگر عضو این شورا که از طرح انحلال اداره پلیس این شهر حمایت کرده بود، از دستورالعمل قانون اساسی و فرمان فعلی برای کارمندان اداره پلیس به عنوان یک مانع مهم برای از بین بردن نیروی پلیس شهر خبر داد.

بندر تاکید کرد: همانطور که ما برای کاهش خشونت‌های پلیس و حمایت از امنیت جامعه، اجرای فوری خواسته عمومی را در دستور کار قرار می‌دهیم، از اجتماعات محلی که بیشترین تاثیرپذیری را از خشونت‌های پلیس دارند، دعوت می‌کنیم در این امر مشارکت داشته باشند.

او ابراز امیدواری کرده که با کمک طولانی مدت شهروندانی که مورد خشونت قرار گرفته‌اند، شورای شهر بتواند سیستم فعلی را با "اداره امنیت اجتماع و پیشگیری از خشونت"، جایگزین کرده و ساختار آن را تشکیل دهد.

کد خبر 430859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.