آغاز بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان

بررسی "لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت" در کمیسیون اصلی لوایح دولت آغاز شد .

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی رئیس جمهور، رسیدگی به لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت با پیگیری معاونت حقوقی و دستگاه‌های ذی‌ربط امروز در کمیسیون اصلی لوایح دولت به ریاست خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری و با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها آغاز شد.

در جلسه امروز عنوان لایحه مورد بحث و به لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" تغییر یافت. فصل اول لایحه مشتمل بر اهداف، تعاریف، دسته‌بندی عناوین مجرمانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشتر خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از رئیس قوه قضائیه خواسته بود تا لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تأیید کند تا هر چه زودتر در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

پس از این درخواست حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه از ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت خبر داد.

وی گفت: «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» پس از بررسی‌های کارشناسی در معاونت‌های ذیربط، در جمع مسئولان عالی و با حضور ریاست قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است و رویکرد اساسی دستگاه قضا در تدوین این لایحه، حفظ کرامت زن و خانواده با لحاظ ادبیات حقوق اسلامی، تأمین امنیت زن و خانواده و صیانت از آن بوده است.

معاون حقوقی قوه قضائیه افزود: پیش‌نویس اولیه لایحه مذکور تحت عنوان «لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین یافته بود که با توجه به ماهیت قضائی لایحه، بررسی و تدوین نهایی آن از سوی دولت به قوه قضائیه ارجاع شد و این دستگاه با توجه به اهمیت و حساسیت این لایحه، اهتمامی ویژه در این خصوص مصروف داشته است.

مصدق ادامه داد: معاونت حقوقی دستگاه قضا با هماهنگی سایر معاونت‌های ذیربط در قوه قضائیه از جمله معاونت فرهنگی و همچنین تعامل بسیار خوب و سازنده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی این لایحه را مورد بررسی مجدد و کارشناسی تخصصی قرار داد.

کد خبر 430851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.