گوشی هواوی Y7p چه ویژگی هایی دارد؟

هواوی Y7p یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده هواوی به شمار می‌رود که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی هواوی Y7p به یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی LCD با وضوح +HD و رزولوشن ۹۰۰ * ۱۶۰۰ پیکسلی مجهز است. این نمایشگر در تمامی لبه‌ها به غیر از لبه زیرین خود دارای حاشیه باریکی بوده و در بالای قسمت چپ از یک بریدگی موسوم به Punch Hole بهره می‌برد؛ حفره‌ای است که در اکثر گوشی‌های هوشمند جدید در سمت چپ بالای صفحه نمایش دیده می‌شود. این گوشی با وزن ۱۷۶ گرم جز وگوشی‌های سبک به شمار می‌رود و بدنه و قاب پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده است.

طراحی گوشی هواوی Y7p

حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی این گوشی قرار گرفته است. روی لبه سمت راست، کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا قرار دارد. شکاف کارت حافظه و سیم کارت نیز در لبه سمت چپ تعبیه شده است. میکروفون دوم در لبه بالایی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه USB در لبه پایینی قرار دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی به فروش می‌رسد؛ روی گوشی مشکی می‌توان با تغییر زاویه نور رنگین کمان خفیفی مشاهده کرد، اما رنگ آبی آرورا که به معنای شفق قطبی است با تغییر زاویه نور، طیف رنگ آبی تا سبز را منعکس می‌کند.

دوربین آبی آرورا

گوشی Y7p هواوی دارای سه دوربین است و در زمینه عکاسی بسیار خوب عمل می‌کند. دوربین اصلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و دوربین فوق عریض از سنسور هشت مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/ 2.4 استفاده می‌کند. دوربین عمق سنج نیز دارای سنسور دو مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. یک فلش LED این مجموعه دوربین را همراهی می‌کند. دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی نور را از دریچه لنزی با دیافراگم F/2.0 جذب می‌کند. از قابلیت‌های این گوشی می‌توان به عکاسی HDR و پانوراما اشاره کرد.

نرم افزار گوشی هواوی Y7p

گوشی هوشمند Y7p به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1.1 به فروش می‌رسد. امکان استفاده از گوگل پلی در این گوشی وجود نداشته و برای اجرای بعضی برنامه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. بنابراین برای نصب برنامه‌ها روی این گوشی باید به دو مارکت اصلی یعنی اپ گالری و بازار مراجعه کرد و بیشتر برنامه‌های مورد نیاز را پیدا کرد.

سخت افزار گوشی هواوی Y7p

هواوی به منظور تأمین قدرت پردازشی Y7p از پردازنده Kirin 710F استفاده کرده است. پردازنده گرافیکی Mali-G51 نیز وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی مذکور با توان پردازشی خوبی که دارد، اکثر نیازهای کاربران را برطرف می‌کند و برنامه‌ها و بازی‌های نیمه سنگین را نیز به خوبی اجرا می‌کند. هواوی گوشی هوشمند Y7p را تنها در یک نسخه با رم چهار گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رساند؛ البته کاربران می‌توانند به منظور ارتقای حافظه، از درگاه microSD مشترک با سیم کارت دوم استفاده کنند.

باتری گوشی هواوی Y7p

انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند با استفاده از یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که با یک شارژر ۱۰ واتی عرضه شده است. اگر هواوی برای گوشی جدید خود از یک شارژر ۱۵ یا ۱۸ واتی به جای شارژر فعلی استفاده می‌کرد، سرعت شارژ دستگاه افزایش می‌یافت. بر اساس تست‌های انجام شده، باتری این گوشی می‌تواند یک روز و نیم با کاربری نسبتاً سنگین دوام بیاورد و با استفاده سبک، میزان شارژدهی به دو روز کامل نیز می‌رسد.

کد خبر 430844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.