اوحدی: آمریکا با قطع منافع خود از ایران، جنگ تحمیلی به‌ راه انداخت

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آمریکایی‌ها با از دست دادن منافع خود پس از پیروزی انقلاب توطئه‌ها و جنایاتی از جمله ترور و انفجارهای و جنگ و حملات شیمیایی را علیه مردم ایران صورت دادند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی روز شنبه در کنگره بین‌المللی نفس‌های سوخته که به مناسبت یادبود شهدا و جانبازان شیمیایی و کنگره تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی در مرکز فرهنگی شهید رسول زاده بنیاد شهید برگزار شد، افزود: امروز بزرگداشت شهدا و جانبازان شیمیایی شهدای حزب جمهوری اسلامی، شهید محراب آیت الله صدوقی و شهدای حمله آمریکایی‌ها به هواپیما ایرباس و همچنین شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در راستای اهداف این کنگره بین‌المللی باید به عقب برگردیم که چرا دشمن و آمریکایی‌ها به ایران حمله کردند. بعد از جنگ دوم جهانی، دنیا به دو قطب تشکیل شد که یکی سردمدارش آمریکا بود. آمریکا با شرایطی پیروزی بعد جنگ دوم برای غارت دنیا برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

اوحدی گفت: تشکیل رژیم اشغالگر قدس و اشغال فلسطین توسط آمریکا و تصویب سازمان ملل انجام گرفت. قتل عام عرب‌ها در این اشغالگری انجام گرفت و در خاورمیانه جنگ راه انداختند و بهترین یاران امام را قبل انقلاب به دست رژیم پهلوی به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دست غرب از ایران قطع شد و آمریکایی‌ها با از دست دادن منافع خود به دست منافقان، ترورها و انفجارهای بی شماری را علیه مردم و ایران صورت دادند و جنگ را به ما تحمیل کردند و حملات ناجوانمردانه از جمله حملات شیمیایی را علیه مردم ما به وجود آوردند و جنگ را به صحنه آزمایش شدیدترین سلاح‌ها علیه ایران تبدیل کردند.

اوحدی اظهار کرد: از سال ۶۲، استراتژی استکبار جهانی علیه مردم ایران تغییر کرد. چون دیدند نمی‌توانند با رزمندگان ما با حملات جنگی مقابله کنند. اقدامات و حملات شیمیایی را صورت دادند و تا آخر جنگ ۱۸۰۰ تن بمب‌های شیمیایی در جبهه‌ها و شهرهای مرزی بر سر مردم ما ریختند.

رئیس بنیاد شهید گفت: فاجعه‌آمیزترین حملات شیمیایی عراق در جنگ حمله شیمیایی به سردشت بود که صدها شهید و هزاران جانباز و قربانیان شیمیایی بر جای گذاشت.

کاویانی راد، معاون فرهنگی بنیاد شهید نیز در این نشست با یاد و نام شهدا و جانبازان شیمیایی اظهار کرد: نماد این عرصه جنایت دشمن در حمله شیمیایی به شهرستان سردشت در روز هشتم تیر ماه ۱۳۶۶ است. این نشست‌ها به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی و زنده در سراسر استانداری‌های کشورمان و وزارت امور خارجه پخش می‌شود.

کد خبر 430839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.