آخرین آمار ابتلاء به کرونا در اصفهان در ۷ تیرماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان به کرونا و بهبود یافته‌ها و ترخیص شدگان و بیماران بستری با شرایط حاد در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: تعداد ۷۴ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با علائم بالینی بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی افزود: در همین زمان ۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در ۲۲ مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به جز کاشان و آران و بید گل تحت مراقبت بودند با بهتر شدن وضعیت عمومیشان ترخیص شدند و ضروری است که در قرنطینه دوره نقاهت بیماری را بگذرانند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به اینکه الزهرا، امین و خورشید مرجع بستری بیماران کرونا است، گفت: اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های مرجع کرونا ۵۶۷ نفر است که از این تعداد ۱۳۶ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه و آی سی یو های مراکز درمانی در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

به گفته نجیمی؛ با شیب تند افزایش تعداد بستری بیماران کرونا اکنون ظرفیت پذیرش بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و تخت‌های بستری کووید ۱۹ کلانشهر اصفهان تکمیل شده و وارد مرحله وضعیت بحرانی روند افزایش بیماری شده ایم و با این روند افزایش بستری، تمامی بیمارستان‌های اصفهان بیماران کرونا را پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل افزایش بیماران کووید ۱۹ رفتار عادی مردم و جدی نگرفتن این بیماری است، اظهار کرد: لازم است که شهروندان رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند و در این شرایط بحرانی از ماسک استفاده کنند. در این صورت هم کادر درمان کمتر می‌شود و هم سلامت خود و خانواده‌های آنها به خطر نمی‌افتد.

کد خبر 430789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندا IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    در کشور ما، با توصیه و خواهش کاری پیش نمی ره. باید زور و اجبار و قانون باشه. نباید شل بگیرن. سفت و سخت کسانی را که دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند جریمه کنن.