استفاده از آب حوضه‌های مجاور، ۳ برابر توان طبیعی دشت تهران است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: باید در تهران تا ۱۱ سال دیگر استفاده از پساب از هفت میلیون متر مکعب فعلی در سال به حدود ۱۱۵ میلیون متر مکعب برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی بی‌تردید به توسعه پایدار شهر تهران کمک می‌کند، اظهار کرد: اکنون بیش از سه برابر توان طبیعی دشت تهران آب از حوضه‌های مجاور منتقل و استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه آبخوان تهران فقط ظرفیت تأمین آب سه میلیون نفر را دارد، افزود: ۴۶ درصد آبیاری کل فضای سبز شهر تهران تا سال ۱۴۱۰ باید با پساب انجام شود یعنی باید تا ۱۱ سال دیگر استفاده تهران از پساب از هفت میلیون متر مکعب فعلی در سال به حدود ۱۱۵ میلیون متر مکعب برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شده قرار است استفاده از روان‌آب ۳۱ درصد افزایش یابد بنابراین تصفیه فاضلاب‌های ورودی و حفاظت از کیفیت آب‌های سطحی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

همچنین رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه موضوع حفظ محیط زیست در شورای شهر بیش از گذشته جدی گرفته می‌شود، اظهار کرد: موضوع حفاظت از آب و فضای سبز را به طور جدی در شهر تهران دنبال کرده‌ایم و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره آب و فاضلاب یکی از بزرگترین اتفاقات خوب دوره پنجم شورای شهر است.

زهرا صدر اعظم نوری خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رسیدن انعقاد این تفاهم نامه زحمت زیادی کشیده شده است و امروز باید بگوییم که این موضوع یکی از افتخارات مدیریت شهری محسوب می‌شود.

کد خبر 430787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.