هر ۱۳ دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا می‌میرد

معاون کل وزیر بهداشت نسبت به انتقال ویروس از افراد بدون علامت یا دارای علامت خفیف هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حریرچی در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به آغاز کار پویش من ماسک می‌زنم، اظهار کرد: این پویش از امروز _شنبه ۷ تیرماه_ با هشتگ من ماسک می‌زنم آغاز به کار می‌کند.

وی در خصوص نقش ماسک در پیشگیری از ابتلاء به کرونا افزود: در بحران شیوع کرونا یکی از مصادیق مهم امر به معروف و اظهار نوع‌دوستی استفاده از ماسک توسط خود و ترویج زدن ماسک برای دیگران است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هر فرد مبتلا به کرونا می‌تواند ۴۰۶ نفر را درگیر کند، ادامه داد: جوانان و نوجوانان و حتی کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به ظاهر سالم هستند ولی این افراد خطری جدی برای انتقال ویروس کرونا به افراد مسن، خانواده خود و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

وی اضافه کرد: طی تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام شده است، به ازای هر فرد بیمار کرونا، ۱۰ مبتلا در کشور وجود دارد که از داشتن این ویروس در بدن خودآگاه نیستند که این موضوع خطری جدی برای انتقال ویروس کرونا توسط این ویروس است.

حریرچی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در جامعه گفت: همچنان مردم باید نسبت به زدن ماسک و شست‌وشوی مرتبط دست‌ها توجه داشته باشند تا بتوان نقشی مهم در پیشگیری از کرونا داشته باشند.

وی در خصوص سطح تأثیرگذاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا تصریح کرد: فاصله فیزیکی یک متری ۸۵ درصد، استفاده از ماسک ۸۰ درصد و پوشش محافظ چشمی ۷۸ درصد احتمال ابتلا به ویرس کرونا را کاهش می‌دهد.

بهبود یافتگان کرونا از ابتلای مجدد مصون نیستند

معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: کسانی که به کرونا مبتلا شدند و یا آنتی بادی آنها مثبت شده است نباید تصور کنند که به این ویروس مبتلا نمی‌شوند و همچنان باید اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند زیرا هنوز هیچ مستند علمی مبنی بر ایمنی طولانی این افراد به کرونا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نزدیک شدن مبتلایان کرونا در جهان به ۱۰ میلیون نفر و تعداد فوتی‌های به نیم میلیون نفر زنگ خطری جدی است؛ در کشور نیز هر ۳۳ ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود و هر ۱۳ دقیقه یکبار نیز در کشور یک نفر در اثر کرونا فوت می‌کند.

حریرچی ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم بیماری را کنترل کنیم اما این وضعیت باید ادامه داشته باشد و اقدامات شهرستانی و استانی به ویژه در شهرستان‌های قرمز به حداکثر خود برسد.

وی با بیان اینکه ایران از نظر تعداد مبتلا و مرگ ناشی از کووید -۱۹ به ترتیب رتبه ۱۰ و ۹ جهانی را دارد، افزود: البته از نظر تعداد موارد ابتلا و تعداد خالص مرگ در یک میلیون نفر جمعیت ایران به ترتیب رتبه ۴۷ و سی‌ام دنیا را با دو هزار و ۵۶۱ مورد ابتلاء به ازای یک میلیون نفر جمعیت و ۱۲۱ مرگ در یک میلیون جمعیت را داریم.

کد خبر 430755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.