پرسپولیس _ پیکان؛ جدال صدر و قعر در شهر قدس + آمار و ارقام

پرسپولیس در نخستین گام خود پس از تعطیلات لیگ، فردا یکشبنه - ۸ تیر ماه - به مصاف پیکان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فردا آغاز خواهد شد و سرخ‌های پایتخت که صدرنشین جدول لیگ هستند باید مقابل پیکان قعرنشین قرار گیرند. این مسابقه که فردا یکشنبه - ۸ تیر ماه - از ساعت ۲۱ به میزبانی پیکان و استادیوم شهر قدس آغاز خواهد شد، برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است. کمیته داوران هم روز گذشته محمد حسین زاهدی فر را به همراه محمد رضا منصوری و علیرضا مرادی به عنوان تیم داوری بازی این دو تیم اعلام کردند. زاهدی فر در حالی بازی سرخ‌پوشان را سوت خواهد زد که پس از قضاوت جنجال برانگیزش در بازی حساس سپاهان و استقلال و صحنه برخورد توپ به دست کیروش استنلی که خطا تشخیص نداد، پنج هفته محروم شد و حالا پس از ۶ ماه بار دیگر به عرصه قضاوت در مستطیل سبز بازگشته است.

پنج مدعی در انتظار لغزش سرخ‌ها

پرسپولیسی‌ها نیم فصل دوم را با هدایت یحیی گل محمدی درخشان آغاز کردند و امتیازها را یک به یک از چنگ حریفان مستقیم‌شان در راه قهرمانی در آوردند. تراکتور و شهر خودرو را در آزادی بردند و در دقایق پایانی از شکست در دربی مقابل شاگردان فرهاد مجیدی فرار کردند. اتفاقات حساس‌ترین بازی پرسپولیس در فصل جاری با سپاهان و لطف کمیته انضباطی به سرخ‌ها، آن‌ها را در فاصله ۱۰ امتیازی با رقبا قرارداد.

حالا پرسپولیس در آستانه پوکر قهرمانی (چهارمین قهرمانی پشت سر هم) است و رقیبان او، منتظر کوچک‌ترین لغزش این تیم هستند تا امیدهایشان به قهرمانی را زنده کنند. پرسپولیس حتی اگر در بازی فردا با شکست از چمن شهر قدس خارج شود، صدر را از دست نمی‌دهد، اما سپاهان، تراکتور، شهر خودرو، فولاد و استقلال این فرصت را پیدا می‌کنند تا بخشی از فاصله امتیازی خود با قرمزهای پایتخت را جبران کنند.

پیکان و فرار از سقوط

پیکان که فصل بحرانی را می‌گذراند، تاکنون تنها ۱۵ امتیاز کسب کرده و در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد. آن‌ها لیگ را با حسین فرکی آغاز کردند، اما تغییرات مدیریتی در ساختار این باشگاه صنعتی، باعث شد تا فرکی از هدایت این تیم دست بکشد و عبدالله ویسی جانشین او شود. با این حال مشکلات مالی که گریبان پیکان را گرفته، اجازه نداده تا ویسی چندان در این تیم عملکرد خوبی به نمایش بگذارد و پیکان از ۱۱ مسابقه قبلی خود هشت بازی را باخته و تنها سه تساوی به دست آورده است.

پیکان برای فرار از سقوط، رقابت تنگاتنگی با شاهین بوشهر، سایپا و گل گهر سیرجان دارد و در این رقابت از همه عقب‌تر است و به این دلیل مجال اشتباه ندارد. شاگردان ویسی برای بقا در لیگ باید قدر هفته‌های باقی مانده را بدانند و با امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند.

امامعلی - مغانلو؛ خودنمایی برای ورود به اردوگاه سرخ

شهریار مغانلو و فراز امامعلی، دو ستاره اصلی فصل جاری آبی‌پوشان پیکان شهر هستند که بارها خبرهایی از احتمال پیوستن‌شان به سرخابی‌ها به خصوص پرسپولیس به گوش رسیده است؛ اتفاقی که احتمالاً با پایان لیگ نوزدهم اتفاق خواهد افتاد این دو ستاره، پیکان را به مقصد باشگاه بزرگ‌تری در لیگ ایران ترک خواهند کرد. شهریار مغانلو تاکنون ۱۰ گل برای پیکان به ثمر رسانده و مدعیان آقای گلی این فصل از لیگ برتر است و امامعلی نیز با ۵ گل عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده است. با این اوصاف، بازی روز آینده می‌تواند میدان مهمی برای امامعلی و مغانلو باشد تا توانمندی‌هایشان را برای مدیران پرسپولیس به اثبات برسانند و سال آینده به اردوگاه سرخپوشان بروند.

سی امین نبرد لیگ برتری دو تیم

پرسپولیس و پیکان پیش از این ۳۰ بار در لیگ برتر رو در روی هم به میدان رفته‌اند که سهم سرخ‌ها ۲۰ پیروزی بوده است. همچنین چهار دیدار دو تیم به تساوی کشیده شد و تنها پنج بار پیکان موفق به غلبه بر همشهری شده است. آمار کامل بازی‌های پرسپولیس و پیکان در لیگ برتر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

پیکان

پرسپولیس

۴ پیروزی

۲۰ پیروزی

۵ تساوی

۵ تساوی

۲۶ گل زده

۵۲ گل زده

کد خبر 430730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.