برای فضای سبز از آبیاری تحت فشار استفاده شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاهش مصرف آب به‌ویژه در حوزه آبیاری فضای سبز دارای اولویت است که می‌توان در این حوزه از آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب با اشاره به اهمیت توجه به موضوع مدیریت مصرف آب در پروژه‌های شهری، اظهار کرد: سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان پنج مخزن آبی است که برای تأمین آب استان تهران استفاده می‌شود.

وی افزود: اولویت اول کاهش مصرف آب به‌ویژه در حوزه آبیاری فضای سبز است که البته می‌توان از آبیاری تحت فشار استفاده کرد به‌طور مثال شهردار منطقه ۲۲ مدعی است برای آبیاری به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد در حالی که اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: آب پارک چیتگر به خاطر بدهکاری به شرکت آب و فاضلاب قطع شده بود که بررسی کردیم اگر نصف آن هزینه برای آبیاری تحت فشار مصرف می‌شد، این مشکلات به‌وجود نمی‌آمد.

وی توزیع آب مناسب و کنترل فاضلاب و پساب را دو وظیفه مهم شرکت آب و فاضلاب دانست، ادامه داد: همان قدری که موضوع توسعه مترو برای ما اهمیت دارد، موضوع ساماندهی شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای داشته است به گونه‌ای که آیت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کرد.

هاشمی افزود: تفاهم‌نامه خوبی بین آب و فاضلاب منعقد شده اما اگر حد یقف ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب، مادام العمر می‌شد نگرانی دیگری برای بعد از این ۲۵ سال نداشتیم چون معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نکند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است شرکت برق و گاز تهران در حوزه افزایش تاب آوری شهری به مسئله تامین برق و گاز اضطراری بپردازند.

کد خبر 430726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.