مرکل: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم

صدراعظم آلمان اعلام کرد: کشورهای اروپایی باید بطور جدی در مورد یک واقعیت جدید فکر کنند که ممکن است ایالات متحده دیگر به دنبال رهبری جهانی نباشد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل در مصاحبه با تعدادی از نشریات اروپایی از جمله روزنامه گاردین گفت: "ما با درک خاصی بزرگ شدیم که طبق آن ایالات متحده می‌خواهد قدرت جهانی باشد. اگر اکنون ایالات متحده با اراده خود بخواهد از اجرای این نقش دست بردارد، ما باید به طور جدی در مورد این موضوع فکر کنیم."

وی افزود: سربازان آمریکایی در آلمان نه تنها از کشورهای اروپایی ناتو، بلکه از منافع واشنگتن نیز محافظت می‌کنند و قول داد به تقویت توانایی‌های نظامی آلمان ادامه دهد.

صدراعظم آلمان ادامه داد: دلایل وزینی برای متعهد ماندن به ناتو و "چتر هسته‌ای مشترک" وجود دارد، اما مطمئناً اروپا باید در مقایسه با دوره جنگ سرد مسئولیت بیشتری را بر دوش بگیرد.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داده بود. وی از جمله در سپتامبر سال گذشته گفت که اروپا باید خود را در مورد امنیت خود بیندیشد؛ زیرا ایالات متحده مانند گذشته در جنگ سرد از آن محافظت نخواهد کرد.

کد خبر 430718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.