کاشت درختان همیشه سبز در بوستان مهر

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در حدود ۲۵ هزار مترمربع فضای سبز در بوستان مهر درختان همیشه سبز و مقاوم از جمله داغداغان و بلوط که بیش از ۴۰۰ سال عمر می‌کنند کاشته شده و نگهداری می‌شود.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای سبز به عنوان عضو جدا ناپذیر پیکره شهرها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد به طوری که کمبود فضای سبز می‌تواند اختلالات جدی در روند حیات شهروندان و شهرها به وجود آورد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت و کمیت فضای سبز و پارک در بهبود شرایط محیط زیست نقش مؤثری دارد، افزود: مهم‌ترین و بزرگترین فضای سبز طبیعی شهر اصفهان در منطقه ٩ وجود دارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به کاشت پنج هزار درخت در بوستان مهر، خاطرنشان کرد: در حدود ۲۵ هزار متر مربع فضای سبز درختان همیشه سبز و مقاوم از جمله داغداغان و بلوط که بیش از ۴۰۰ سال عمر می‌کنند در بوستان مهر کاشته و نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: فاز پنج و شش بوستان مهر در مجاورت مادی رهنان قرار دارد که به منظور حفظ فضای سبز مادی‌ها و انهار، باز زنده سازی مادی رهنان نیز در دستور کار قرار گرفت.

روحانی با بیان اینکه ۲۵ درصد از طول انهار شهر در منطقه ۹ واقع شده است، گفت: با توجه به لزوم حفظ انهار و مادی‌ها، توسعه پایدار در شمال غرب اصفهان و در این منطقه به عنوان ریه شهر ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان واقع در شرق کوه آتشگاه جنب بوستان مهر با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی انجام شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه می‌توان به مواردی از قبیل اجرای طرح نماد اصفهان در مرکز پروژه با بکارگیری کاشی شکسته، اجرای رویه بتن طرح‌دار به صورت مسلح در پیاده روها، اجرای میدان و پیاده‌روهای حاشیه مادی با مالون، رعایت مسائل و ضوابط مناسب‌سازی جهت تردد معلولان و جانبازان، پیش بینی زمین ورزشی روباز والیبال و تنیس در مجموعه، پیش بینی کافه و آلاچیق‌های متناسب با ویژگی طرح و پیش بینی وسایل حرکات درمانی و مبلمان شهری خلاق اشاره کرد.

کد خبر 430709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.