توسعه گردشگری عشایر در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهارمحال چند کمپ گردشگری وجود دارد که کافی نیست، با توجه به شرایط خاص استان و حضور عشایر که یکی از ظرفیت‌های خوب چهارمحال بختیاری است دنبال افزایش کمپ‌های عشایری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان چهارمحال و بختیاری یکی از زیباترین طبیعت‌های ایران را داراست. استانی که سابقه و پیشینه تاریخی بسیار قوی به خصوص در تاریخ معاصر ایران دارد و با توجه به فرهنگ عامه و بومی بسیار غنی، ظرفیتی شگفت‌انگیز در گردشگری دارد. استان چهارمحال محل زندگی بختیاری‌ها، لرها و حتی ترک‌زبان‌هایی است که هرکدام فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. همچنین طبیعت و جاذبه‌های طبیعی این استان از تالاب چغاخور تا پل زمان‌خان بسیار غنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری درباره برنامه‌های توسعه گردشگری در این استان به خبرنگار ایمنا گفت: توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های استان است و ساماندهی مسائل حوزه مناطق نمونه گردشگری به دنبال اقدامات اداری و مصوبات لازم در حال انجام است. تا پیش از سال گذشته دو طرح گردشگری در استان از شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری مصوبه گرفته بود. با پیگیری‌ها در سال ۹۸ سه طرح دیگر نیز در شورای عالی مصوب شد بدین ترتیب مجوز اجرایی صادر و اقدامات آغاز شد.

مهرداد جوادی درباره اقدامات برای جذب سرمایه‌گذار و حل مشکل سرمایه در گردشگری استان چهارمحال افزود: در بحث سرمایه گذاری حوزه گردشگری پیگیری‌هایی شده تا فعالان گردشگری از تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی بهره مند شوند.

وی با اشاره به وضع اکوکمپ‌ها تصریح کرد: در استان چهارمحال چند کمپ گردشگری وجود دارد که کافی نیست، با توجه به شرایط خاص استان و حضور عشایر که یکی از ظرفیت‌های خوب چهارمحال بختیاری است دنبال افزایش کمپ‌های عشایری هستیم. این کمپ‌ها خصوصیت‌های خاص و شرایط خوبی دارند و مردم می‌توانند از این شرایط در فصولی که امکان اقامت وجود دارد، استفاده کنند.

جوادی درباره برنامه‌های مرمتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان چهارمحال، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های بناهای تاریخی برای مرمت قلعه‌ها فعال است و برای آنکه از این بناها حفاظت کنیم، پیگیر واگذار کردن این بناها به بخش خصوصی هستیم تا با تغییر کاربری آن‌ها را احیا کنیم.

کد خبر 430703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.