کرونا ساخت موزه را متوقف کرد

موزه‌ای سبز و مجسمه‌مانند به زودی شهر برنی واقع در تاسمانی، بزرگ‌ترین جزیره استرالیا را مزین خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان شرکت معماری استرالیایی Terrrior اخیراً از طرح خود برای احداث موزه‌ای هنری، در جزیره تاسمانی رونمایی کردند؛ این سازه میزبان یک گالری هنری منطقه‌ای و موزه‌ای زیبا در نزدیکی بزرگراه پرتردد و معروف باس (Bass) شهر خواهد بود. اعضای شورای شهر برنی ادعا کرده‌اند که این موزه محیط زیست طبیعی، تاریخ، میراث و جوامع شهری تاسمانی را به تصویر خواهد کشید و آینده برنی را به بهترین شکل ممکن شکل خواهد داد.

در اواخر سال ۲۰۱۸ شورای شهر برنی بسیاری از معماران برجسته کشور استرالیا را به شهر خود دعوت کردند تا طرح پیشنهادی خود را برای احداث یک مرکز فرهنگی یا ساختمانی عمومی به رقابت با طراحی دیگران بگذارند. هدف اعضای شورای شهر برنی ایجاد مکانی عمومی بود که باعث جذب گردشگرانی از سراسر دنیا شود و رونق اقتصادی را برای منطقه به ارمغان آورد. همه معماران میدان رقابت را به نفع طراحان شرکت معماری Terrior ترک کردند؛ این گروه معماری موزه‌ای بی‌نظیر طراحی کرده‌اند که با طراحی شگفت‌انگیز خود، پس از بهره‌برداری بدون شک روزانه میزبان هزاران نفر از مردم سراسر دنیا خواهد بود.

طراحان Terrior در معماری بیوفیلیک منحصر به فرد موزه، قصد دارند نمایشگاه‌های هنری متعددی در آن ایجاد کنند و علاوه بر این محیط زیست طبیعی شمال غربی استرالیا را در آن به تصویر بکشند. در نتیجه موزه هنر برنی با الهام از سواحل ناهموار و مجسمه‌مانند منطقه شمال غربی تاسمانی، ساختمانی چهار طبقه خواهد بود که فضاهای گالری، یک محوطه سر باز بزرگ و انباری بزرگی را در بر خواهد گرفت. در طبقه همکف، یک سالن بسیار بزرگ میزبان نمایشگاه‌های مختلف خواهد بود و بازدیدکنندگان را به سمت بخش‌های دیگر موزه هدایت خواهد کرد.

نمای موزه هنر برنی مملو از سازه‌هایی مشبک خواهد بود که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از طریق آن‌ها از داخل موزه، چشم‌اندازهای زیبای بیرون را تماشا کنند. دیواری سبز، پوشیده از گل‌ها و گیاهان بومی، علاوه بر اینکه ساختمان را در مقابل تغییرات آب و هوایی عایق می‌کند، زیبایی موزه را به حد اعلای خود می‌رساند. علاوه بر این پوشش شیشه‌ای دور تا دور ساختمان موزه نور طبیعی خورشید را به فضاهای داخلی هدایت می‌کند و نیاز به انرژی شهری را به حداقل می‌رساند.

متأسفانه، معماران شرکت Terrior با گسترش ویروس کرونا ساخت و ساز موزه هنر تاسمانی را متوقف کرده‌اند و هنوز از تصمیم خود برای ادامه فرآیند احداث آن سخنی به میان نیاورده‌اند.

کد خبر 430700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.