۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
همه چیز درباره سریال آخرخط

طی سالیان گذشته، معمولاً سریال‌هایی که از شبکه سه سیما روانه آنتن شده‌اند، مجموعه‌هایی پرمخاطب بوده‌اند و توانسته‌اند در جلب نظر تماشاگران، موفق عمل کنند. همچنین این شبکه در تهیه و تولید سریال‌های طنز پیشتاز بوده و اکثر مجموعه‌های طنز رسانه ملی از این شبکه پخش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، البته پخش سریال سرباز به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در ماه رمضان و در بهترین ساعت این ماه را می‌توان یک گل به خودی یا یک گاف اساسی به شمار آورد. مجموعه‌ای که در طول ۵۰ قسمت نتوانست مخاطبان را با خود همراه سازد و رضایت آنها را جلب کند.

بعد از اتمام سریال سرباز، شبکه ۳ فوراً مجموعه طنز "آخر خط" به کارگردانی علی مسعودی را جایگزین آن کرد تا مخاطبان از دست رفته‌اش را بار دیگر بازیابد. این سریال از جمعه ۳۰ خرداد ماه روی آنتن رفت و قرار است پخش آن تا آخر تیرماه در ۲۸ قسمت به طول انجامد. آخر خط، هرشب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود.

آنچه باید از آخرخط بدانید

آخر خط به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و تهیه کنندگی مجید میرزاخان، روایتگر داستان دو پسرخاله به نام‌های سیامک و فرامرز است. سیامک، مادرش را در کودکی از دست داده و از همان زمان با خاله و خانواده‌اش زندگی می‌کند. یکی از این دو پسرخاله فوق لیسانس الکترونیک و دیگری لیسانس مدیریت دارد. فرامرز و سیامک مدام برای خانواده دردسر درست می‌کنند و در آخرین اقدامشان تصمیم می‌گیرند تا شاخ اینستاگرام شوند و از فضای مجازی پول دربیاورند. اتفاقاً شاخ می‌شوند، اما به دلیل تبلیغ سایت شرط بندی، دستگیر شده و به زندان می‌افتند و بعد از آن تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

در این مجموعه بازیگرانی همچون شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امیر نوری، کمند امیرسلیمانی، اشکان اشتیاق، رضا ایرانشهر، داریوش سلیمی، علی صبوری، بیژن پیشدادی، سیدرضا حسینی، مجید شهریاری، فاطمه امینی، مهسا باقری، غزال وکیلی، محمد امین سلیمی راد، مهران رجبی، محمد برسوزیان و فریده سپاه منصور ایفای نقش کرده‌اند.

تصویربرداری آخر خط، اول آبان ماه سال ۹۸ آغاز و اواخر دی ماه به پایان رسید. عل مسعودی سال‌ها است که در تلویزیون فعالیت دارد و پیش از این نگارش آثاری همچون "ساعت خوش"، "کوچه اقاقیا"، "ارث بابام"، "سه دنگ، سه دنگ" و "قرارگاه مسکونی" را بر عهده داشته است. آخر خط اولین تجربه کارگردانی مسعودی است و حالا باید کمی صبر کرد و با پخش قسمت‌های بیشتری از این مجموعه دید آیا او می‌تواند در عرصه کارگردانی هم همچون نویسندگی موفق و فعال باشد؟

علی (علیرضا) مسعودی کیست؟

علی مسعودی که بیشتر به علی مشهدی شناخته می‌شود، فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه هنر را با نویسندگی تعدادی از آیتم‌های برنامه طنز "ساعت خوش" آغاز کرد. اما نویسندگی را به طور مستمر از سال ۸۴ و با نوشتن سریال "آشتی کنان" ادامه داد. این نویسنده به بهانه حضور در قسمت‌های مختلف برنامه "خندوانه" و اجرای استندآپ کمدی که برگرفته از زندگی واقعی خودش بود در میان عموم مردم شناخته شد.

بعد از خندوانه بود که مسعودی فعالیتش را در عرصه بازیگری نیز آغاز نمود و در مجموعه‌های "سفر در خانه"، "تنهایی لیلا"، "لیسانسه‌ها" و فیلم‌های سینمایی "شکلاتی"، "اکسیدان"، "ثبت با سند برابر است" و "ناردون" ایفای نقش کرد. او مجری‌گری را نیز با برنامه "خونه مونی" در شبکه نسیم تجربه کرد. حالا با سریال آخر خط، قدم به ورطه کارگردانی گذاشته و شانس خود را در این زمینه امتحان کرده است.

با اینکه تنها چند قسمت از سریال آخر خط پخش شده است، اما این کارگردان به تازگی نگارش مجموعه‌ای دیگر با نام موقت "نوروز رنگی" را با مضمونی کمدی برای پخش در نوروز سال ۱۴۰۰ آغاز نموده است. این مجموعه در فضای روزهای پایانی اسفند ماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ می‌گذرد که هم اکنون نیمی از آن نوشته شده و با فراهم شدن شرایط، وارد پیش تولید خواهد شد.

علی صبوری در آخر خط

بزرگ‌ترین حاشیه مجوعه آخر خط، حضور علی صبوری به عنوان یکی از بازیگران اصلی این سریال است. صبوری از سال ۹۵ تنها با ۳۲ دنبال کننده فعالیت در فضای اینستاگرام را آغاز کرد و ویدئویی طنز و انتقادی در مورد برگزار نشدن کنسرت در مشهد منتشر ساخت. این ویدئو بازخورد زیادی داشت و باعث شد تا صبوری به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه دهد. او در حالی که یکی از چهره‌های کمدی اینستاگرام بود، در سال ۹۶ به عنوان استندآپ کمدین، وارد مسابقه "خنداننده شو" شبکه نسیم شد و در نهایت به عنوان برنده این مسابقه انتخاب شد. همین برنامه شهرت زیادی برای صبوری به ارمغان آورد و دنبال کننده‌های او در اینستاگرام خیلی زود به یک میلیون نفر رسید. در ادامه با ساخت کلیپ‌های طنز با ایده‌های جدید در کنار پذیرفتن اسپانسر و تبلیغات، توانست درآمد زیادی کسب کند.

آخر خط، اولین تجربه بازیگری صبوری در جلوی دوربین تلویزیون است. او که حالا در اینستاگرام نزدیک به سه میلیون دنبال کننده دارد، چندی پیش درباره تفاوت رسانه ملی و فضای مجازی گفته بود: "صدا و سیما کپی می‌کند، به همین دلیل فضای مجازی و اینستاگرام، رسانه قوی‌تری از تلویزیون است. ما مجبوریم در کلیپ‌های یک دقیقه‌ای مردم را بخندونیم، اما تلویزیون این شکل نیست. من و اطرافیانم، هیچکس تلویزیون نگاه نمی‌کند، کسانی که نگاه می‌کنند اقلیت‌اند"! تنها چند ماه بعد از این اظهار نظر بود که صبوری سر از تلویزیون درآورد.

این اولین بار نیست که افراد مشهور در فضای مجازی، بازیگری را تجربه می‌کنند. پیش از این سهیل مستجابیان در فیلم سینمایی "بی حسی موضعی" به کارگردانی حسین مهکام جلوی دوربین رفته بود و "دانیال خیری خواه" نیز قرار است در فیلم سینمایی شب، دیوار، داخلی به کارگردانی وحید جلیلوند بازیگری را تجربه کند.

فاطمه امینی که با صداپیشگی عروسک مل مل بسیار شناخته شده و محبوب است نیز، برای اولین بار به عنوان بازیگر در سریال آخر خط جلوی دوربین رفته است.

کد خبر 430673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    40 5
    خانم امینی صداپیشه ململ نیست، مجری و بازیگر برنامشه!
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      7 1
      به نظر من این سریال می توانست بهتر باشد و قشنگ تر تمام شود ولی در هر صورت ای کاش ناقص تموم نمیشه و من منتظر ادامه اش هیتم
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    16 73
    خواستم بگم اين اقاي صبوري واقعا رو مخه بيننده هست اصلا تحت هيچ شرايطي بدرد بازيگري نميخوره تو رو خدا زودتري تمومش كنيد
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      53 7
      علی صبوری از هر لحاظ عالیه و خودش انچنان تو نقشش خوبه که انگار جزوی از اونه
    • امیر IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      39 4
      رو مخی تو و امثال تو هستین که نمیتونین پیشرفت بقیه رو ببینید...
    • کوروش خان IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      6 27
      به نظر من هم علی صبوری در این نقش خیلی رو مخی بودش و اصلأ به درد بازیگری نمی خورد ، برود همون دلقک بازیشو در بیاره
    • سارینا IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      13 1
      من این سریال را خیلی دوست داشتم وتشکر می‌کنم از کار گردان این سریال که در این اوزاه کرونا این سریال را ساخت
  • هانیتا لکی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    23 4
    سلام ما مدتی رفته بودیم سفر من سریال اخرخط رو از بعضی جاهاش میدیدم و یه روزم از اول دیدم من خانم امینی رو از تو شبکه کودک برنامه ململ میشناسم واقای صبوری هم از خندوانه از نظر من این خیلی خیلی سریال جالبی هست هم این دو نفر به خوبی توش درخشیدند از سازنده این فیلم ممنونم هم فیلم خیلی خوبی درست کردند و خیلی هم جالب شد که این دونفر رو اودند ممنون
  • بهنام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    19 5
    من اولین باره که پای تلویزیون میشینم و با ذوق بینهایت یه مجموعه رو دنبال میکنم تنها دلیلشم حضور علی صبوریه از الان چشم به راه فصل بعدیه این مجموعه هستم که امیدوارم انجام بشه همه چیش عالیه خصوصا انتخاب بازیگرش همه به نقششون میخورن فقط یکم صدابرداریش ضعیفه امیدوارم که موفقیت علی صبویی رو ببینم چون تو این ایام کرونایی و مشکلات از ته دل میخندونمون
  • آرشیدا US ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    14 5
    خوبه خنده داره
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 4
    اسم اون کسی که امشب گفت می خواد زن بگيره رو میشه بگید
  • ارغوان افضلی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    6 7
    من دلم میخواد ازدواج کنم
    • محمد IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      2 1
      دایی جان عالی بازی کرد بخاطر دعواهای دایی جان و حسام این سریالو میبینم ولی چرا زود تموم شد؟
  • امیر IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    10 0
    وقتی کار یه مجموعه خوبه چاره ای نیست که بگیم خوبه و کسی که میگه بده بنظرم مثل قورباغه ای هست که تلاش میکنه خلاف جهت آب رودخونه حرکت کنه. پس قورباغه چرت و پرت نگو
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    11 2
    من خیلی این مجموعه رو دوست دارم
  • سارا IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    10 1
    والله بعد از چند سال و سریالهای ابکی این سریال از همه قشنگتره من که دوسش دارم
  • محمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 0
    خوب بود خیلی باحا ل بود
  • صادقی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    15 0
    طنز خیلی خوبی بود اما چرا یهو تمام شد ....بقیه قسمت هاش چرا پخش نشد؟!!!!!
    • مبینا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      2 1
      من هم همین نظر ودارم چرا اینقدر زود تموم شد
  • Ali.gh IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 0
    سریال خیلی خوبی هست اما چرا اینطوری تمومش کردن بنظرم ادامه داشت ک پخش نشده
  • دل زده IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    سریال خوبی بود ولی آبکی تمام شد .میتوانستند بهتر تمامش کنند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    بقیش چی میشه
  • زهرا السادات موسوی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    3 0
    سلام و احترام چرا سریال طنز آخر خط ناقص تمام شد من هنوز منتظر ادامه این سریال هستم لطفا پاسخگو باشید با سپاس
  • _khanoom_khass_ IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 0
    سلام.امشب منتظر سریال بودم که ناباورانه میبینم که سریال تموم شده.اخه چرا کی تموم شد من فقط یه قسمتشو نتونستم ببینم چندشب پیش.نکنه بخاطر کرونا نتونستن فیلمبرداری کنن؟
  • Niloo IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 0
    این سریال واقعا تموم شد .چرا پس ناقص . این چه وضع فیلم ساختن. مردمو سر کار گذاشتن.
  • عسل IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    چرا پخش سریال متوقف کردین، ما هر شب منتظریم که سریال پخش بشه، ترکیب بازیگرای این سریال خیلی جذابه و خیلی سریال موفقیه، حداقل علت توقفش بگین مام بدونیم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 2
    آقای مسعودی با اینکه کمدین خوبی است ولی نتوانسته از برخی هنرپیشه ها ی زن سریال که اتفاقاً بازی های خوبی ها هم در مجموعه های دیگر داشته اند بازی خوبی بگیرد.. برخی شوخی ها پخته نیست و متن باید بیشتر چکش کاری می شد..
    • محمد IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      1 0
      سلام وخسته نباشید چرا آخرش اینطوری تموم شد سریال خوبی بود مخصوصآ تو این شرایط کروناکه همه افسرده هستن خواهش میکنم فصل دومش رو بسازیدبا یه پایان خوبتو رو خدا اینقدر صدا وسیما جلو این فیلم هایطنز رو نگیره مردم به این سریالها نیاز دارن
  • ابوالفضل قاسم پور IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    4 0
    من از این فلیم خیلی فوشم امد و دوست دارم فصل دو هم داشته باشد
  • محمدرضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 0
    خیلی سریال خوبی بود منی که سریال ها رودست و پا شکسته نگاه می کردم حتی یه قسمت هم نگذاشتم ازدستم دربره حتی قسمتهایی که نمیرسیدم نگاه کنم ازاینترنت دوسه بارنگاه می کردم فقط حیف که خیلی زود شروع نشده تموم شد انشالا ادامه پیداکنه.
  • نسرین پروا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 1
    چرا اینجوری اصلا کی تموم شد که ما نفهمیدیم ما طبق معمول هرشب منتطر پخش قسمت بعدیش بودیم که دیدم نوشتع فیلم سینمایی،،،،،،،، گفتم به به ریشه ی اینم زدن رفت پی کارش چی شده کسی چیزی به کسی گفته ویا هر فکر دیگه ای کردم ومنتطر ادامه ی سریال در شبهای بعد شدم ولی هییییییچ خبری نشد که نشد
  • علیجون IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 1
    په این چرا تموم شد,یه خبری پیامی آگهی,اعلامیه ای