روند شتاب زای گرانی کالاها توجیه پذیر نیست

امام جمعه گلپایگان گفت: روند شتاب زای گرانی در بازار قیمت کالاهای مورد نیاز و اقلام ضروری مردم توجیه پذیر نیست، بی نظارتی و بی‌برنامه ریزی دولت و دستگاه صمت و جهاد کشاورزی مهمترین دلایل گرانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با بیان اینکه در شرایط فتنه تنها از ولایت فقیه باید پیروی کنیم تا دچار خسران و زیان نشویم، اظهار کرد: آیت الله بهشتی معمار و پایه گذار نظام قضائی کشور بود، قوه قضائیه در پیشبرد و تقویت و حراست نظام نقش مهمی دارد.

وی گفت: قانون سهم قوای سه گانه کشو را تعیین کرده است اما قوه قضائیه با آن گستردگی مسئولیتی که مبارزه با متخلفین در مواجه با فساد را برعهده دارد قطعأ در ریل اصلی جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه در گذشته وساطت بزرگان در دعواها مانع تشکیل پرونده در دادگاه می‌شد که فرهنگ خوبی بود اما متأسفانه کمرنگ شده است، تصریح کرد: اگر قوه قضائیه در برخورد با جرایم سامان یافته بیشتر اختیار داشت به عنوان مدعی العلوم ورود پیدا می‌کند و موضوعات بهتر حل و فصل می‌شد.

کرامتی تأکید کرد: پالایش در سیستم قضائی منجر می‌شود که دستگاه قضائی در مسیر درست قرار گیرد و در زمینه احقاق عدالت اجتماعی تعللی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: روند شتاب زای گرانی در بازار ارز و طلا و خودرو و مسکن و سایر اقلام ضروری مردم توجیه ندارد، علاوه بر بحث کرونا و تحریم‌ها، بی نظارتی دولت و بی‌برنامه ریزی در سازمان صمت و جهاد کشاورزی مهمترین دلایل گرانی است.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: مواد خامی که در کشور قابل استحصال و فرآوری است چرا صادر می‌شود؟ نفوذ عناصر نامطلوب در حوزه اقتصادی در مقطع کنونی گرانی بی‌ضابطه را ایجاد می‌کند، سو استفاده از فضای اینترنتی زمینه گرانی کالا شده است.

کرامتی گفت: وظیفه دستگاه‌های متولی امر مثل قوه مقننه و مجریه جلوگیری از سو استفاده عناصر نامطلوب است، تعامل سازنده یعنی حل مشکلات جامعه و نه تصمیم غلط است.

کد خبر 430650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.