سهمیه ساخت مسکن روستایی در اصفهان ۱۰ درصد افزایش می یابد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: سهمیه ساخت مسکن روستایی در استان اصفهان امسال ۱۰ درصد افزایش می یابد تا عقب ماندگی این استان در این حوزه در دو سال پیش رو جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله مهدیان روز جمعه ششم تیرماه در آئین کلنگ زنی احداث چهار هزار واحد مسکن محرومان، اظهار کرد: در کشور پنج میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این شمار در ۱۲ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت نزدیک به ۴۵۰ هزار واحد در مناطق سانحه دیده بازسازی شده است، ادامه داد: در این سال‌ها خانواده‌های کم بضاعت یا فاقد مسکن با کوچک‌ترین حادثه با مشکلاتی رو به رو می‌شدند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور افزود: طرح مسکن محرومان روستایی از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد و در مدت یک سال گذشته ۱۹ استان محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و … از این پروژه بهره مند شدند.

مهدیان با بیان اینکه ساخت مسکن محرومان روستایی با کمک دولت، منابع سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی انجام می‌شود، گفت: سقف این تسهیلات در سال جاری بر اساس مصوبه دولت به ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید و با اجرای این طرح خانواده‌هایی که امیدی به ساخت مسکن نداشتند، صاحب مسکن خواهند شد.

وی به ۷۱ هزار واحد مسکونی در حال ساخت این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه واحدهای مسکونی این طرح در هر استان در مدت یکسال ساخته خواهد شد، افزود: در استان اصفهان سه هزار واحد را بنیاد مسکن و یک هزار واحد را کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد ساخت.

مهدیان اضافه کرد: به رغم اینکه اصفهان، استانی توسعه یافته شناخته شده است روستاهای آن شرایط متفاوتی دارد؛ در این استان روستاهایی محروم‌تر از روستاهای سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین ساخت مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد است، ادامه داد: استان اصفهان در این زمینه از میانگین کشوری ۲۰ درصد کمتر است اما با وجود تلاش‌های مدیران این استان آمار ساخت مسکن روستایی رو به رشد است.

مهدیان تصریح کرد: امسال ۱۰ درصد سهمیه استان اصفهان را در این زمینه افزایش خواهیم داد و از ۹ هزار واحد به ۱۳ هزار واحد مسکن خواهد رسید تا در دو سال آینده این عقب ماندگی جبران شود.

به گزارش ایمنا، در این آئین محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عباس رضایی استاندار اصفهان و سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا حضور داشتند.

کد خبر 430645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.