برخورد جدی با ساخت سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه زاینده رود

رئیس دادگستری شهرستان لنجان گفت: شعبه نهم شورای حل اختلاف زرین شهر به منظور حل اختلاف پرونده‌های زندانیان و صلح و سازش و رضایت از شاکیان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود خوشنویس در حاشیه میز خدمت دادگستری شهرستان لنجان با بیان اینکه شهید بهشتی و یاران باوفایش با نثار خون پاک خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کردند، اظهار کرد: همه ساله یکم تا هفتم تیر ماه، به مناسبت شهادت، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان تحت هفته قوه قضائیه با عناوین مختلف نامگذاری می‌شود و امسال ششم تیرماه به نام روز کار جهادی در قوه قضائیه نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت انجام کار جهادی در قوه قضائیه ما نیز تصمیم گرفتیم در این روز در قالب میز خدمت قبل از برگزاری نماز جمعه به صورت چهره به چهره به بررسی مشکلات قضائی شهروندان شهرستان لنجان بپردازیم تا بتوانیم با توجه به قوانین تعریف شده موانع احتمالی که بر سر راه روند رسیدگی قضائی وجود دارد را تسهیل کنیم تا در نهایت کارها به نحو احسن با دقت قابل قبول و سرعت خوب به سرانجام برسد.

رئیس دادگستری شهرستان لنجان با اشاره به اقدامات دادگستری این شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: راه اندازی دادگاه بخش فولادشهر یکی از مطالبات مردم به شمار می‌آید از این رو تمام توان خود را برای تحقق این خواسته بحق به کار بسته‌ایم تا چند ماه آینده شاهد راه اندازی دادگاه بخش فولادشهر باشیم.

وی با اشاره به نگاه دادگستری شهرستان لنجان به کاهش اطاله دادرسی ادامه داد: سال‌هاست دادگستری با تعداد بالای ورودی پرونده‌ها مواجه است و شهرستان لنجان نیز از این مسئله مستثنا نبوده و متأسفانه امسال ۶۲ هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان لنجان شده است.

خوشنویس اضافه کرد: ۹۰ درصد پرونده‌های ورودی رسیدگی شده اما با توجه به وجود برخی موضوعات که در برخی پرونده‌ها وجود دارد نیازمند بررسی و نظرات کارشناسی بیشتر بود که این مسئله سبب طولانی‌تر شدن روند بررسی‌ها شده است.

وی عنوان کرد: تلاش برای بهبود کاهش اطاله دادرسی‌ها به شکلی جهادی دنبال شده و بر همین اساس به سمت انجام صلح و سازش در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی گام برداشتیم و خوشبختانه سه هزار پرونده در دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان لنجان منتج به صلح و سازش شده است.

رئیس دادگستری شهرستان لنجان از راه‌اندازی شعبه نهم شورای حل اختلاف زرین شهر خبر داد و گفت: در جهت کاهش جمعیت زندانیان شعبه اختصاصی جهت صلح و سازش آنان راه‌اندازی شده است، که پس از ورود زندانیان بلافاصله پرونده‌ای در شعبه نهم با تقاضای زندانی تشکیل می‌شود و با برگزاری جلسات مختلف تلاش می‌شود که جرایم مالی و… به صلح و سازش ختم شود.

وی از برخورد جدی دادگستری شهرستان لنجان با زمین خواران خبر داد و خاطرنشان کرد: دادگستری شهرستان لنجان بر اساس قانون با تصرفات غیرقانونی و تجاوز به اراضی ملی از جمله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه زاینده رود برخورد جدی خواهد داشت از این رو از کسانی که به اراضی ملی دست اندازی کرده‌اند می‌خواهیم در گام نخست خودشان اقدام به رفع تصرف کنند و چنانچه به این مسئله توجه جدی نداشته باشند قطعاً با برخورد جدی دادستانی و دادگستری مواجه خواهند شد.

کد خبر 430641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.