طباطبایی نژاد: مسئولان به آمریکا و غرب دل نبندند

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: آمریکا جنایات زیادی در یمن، ویتنام و افغانستان انجام داده است و امیدواریم کسی در کشور امید به آمریکا نداشته باشد و مسئولان هم به آمریکا و غرب دل نبندند زیرا اقتصاد اروپا با آمریکا گره خورده به خاطر ما آمریکا را کنار نمی‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز-ششم خرداد- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه وفای به عهد از صفات ارزشمندی است که در قرآن ۴۶ مرتبه تکرار شده، اظهار کرد: انسان‌ها گاهی با خداوند و گاهی با یکدیگر عهد می‌بندند و مؤمنان به عهد خود پایبند هستند و عهد شکنان با تقوا نیستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کفار در پیمان برجام عهد خود را شکستند، تصریح کرد: البته آگاه به عهدشکنی آن‌ها بودیم اما برای آنکه تجربه‌ای شود برای افرادی که نمی‌دانند پای این قرارداد رفتیم تا آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه دنیای کفر به دنبال ایجاد نابسامانی در پی افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها هستند و مردم باید هوشیار باشند، ادامه داد: گران شدن قیمت اجناس به این شکل جای تعجب دارد. البته یک قسمتی هم تقصیر خود ماست، مؤمن نباید به بازرس و ناظر نیاز داشته باشد و باید مقابل نفس خود بیاستد و از کم فروشی، گران فروشی و طمع کاری خودداری کنند.

طباطبایی نژاد طباطبایی‌نژاد در خصوص کمک‌های مومنانه مردم در دوران شیوه ویروس کرونا اظهار کرد: فروردین ماه امسال ۲۵ نفر با حدود ۵ میلیارد تومان بدهی آزاد شدند که در حدود ۳ میلیارد تومان از این مبلغ را مردم و خیران تأمین و مابقی را طلبکاران بخشیدند.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان و سایر نهادها برای دفع ویروس کرونا گفت: با همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ بسیاری از درآمدها قطع شده یا کاهش یافته و این گرانی‌ها آزاردهنده است. باید چاره‌ای اندیشید تا افزایش قیمت دلار و طلا موجب افزایش قیمت سایر اجناس نشود.

• خطیب جمعه اصفهان با اشاره به روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند "دختران با عفت چه خوب فرزندانی هستند و هر انسانی که یکی از این دختران عفیف را داشته باشد خداوند او را پرده بین پدر و مادر خود و آتش عذاب قرار می‌دهد."

طباطبایی نژاد با اشاره به هفته گرامیداشت قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ۷ تیر ۱۳۶۰ بسیاری از یاران امام (ره) همچون آیت الله بهشتی به شهادت رسیدند. منافقین و آمریکا که به بن صدر دلگرم بودند با کنار گذاشته شدن او نا امید شدند و دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت بسیاری از دعواهای مجامع قضائی به دلیل بدعهدی‌ها و اختلافات بر سر قولنامه‌ها است در حالی که وفای به عهد از صفات مؤمن است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفته افشای ضد حقوق بشری آمریکا از ششم تا دوازدهم تیر گفت: ترورهای ابتدای انقلاب، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، تحریک و تجهیز و حمایت صدام برای جنگ با ایران نتیجه اقدام‌های ضد حقوق بشری آمریکا است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: آمریکا جنایات زیادی در یمن، ویتنام و افغانستان انجام داده است و امیدواریم کسی در کشور امید به آمریکا نداشته باشد و مسئولان هم به آمریکا و غرب دل نبندند زیرا اقتصاد اروپا با آمریکا گره خورده به خاطر ما آمریکا را کنار نمی‌گذارند.

کد خبر 430631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.