نورپردازی دو بنای بزرگ شهر تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده نورپردازی ارگ تبریز و مسجد کبود که از بزرگترین و مهم‌ترین سازه‌های تاریخی شهر است انجام خواهد شد.

مسعود برزگر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه نورپردازی ارگ تبریز حدود سه ماه است که آغاز شده و طی چند نوبت کارشناسان میراث فرهنگی و حوزه زیباسازی شهرداری از روند اجرای آن بازدید کرده‌اند.

وی افزود: طی این بازدیدها، نکات لازم به پیمانکار گفته شده است و امیدواریم نورپردازی ارگ تا هفته دیگر به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ارگ تبریز یکی از آثار مهم تاریخی منطقه است و نورپردازی آن باید زودتر انجام می شد، اما به دلیل ساخت و سازهای اطراف ارگ انجام این کار با تأخیر مواجه شد.

برزگر جلالی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نورپردازی ارگ تبریز و مسجد کبود که از بزرگترین و مهم‌ترین سازه‌های تاریخی شهر تبریز بوده در دست اقدام است.

وی ادامه داد: نورپردازی مسجد کبود تبریز تمام شده است و نورپردازی ارگ نیز به زودی تمام می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی باید کار نورپردازی، بهسازی و زیباسازی آثار تاریخی را انجام دهد، اما با توجه به اینکه این دو سازه جزو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازه‌های تاریخی شهر تبریز است، شهرداری عملیات نورپردازی این دو پروژه را عهده‌دار شده است.

کد خبر 430629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.