مشکل بهشت آباد در حال پیگیری است/تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به متروی بهارستان

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیگیری های لازم درباره پروژه انتقال آب بهشت آباد انجام می شود، گفت: دولت از هیچ کمکی برای موضوع آب شرب و کشاورزی اصفهان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر نوبخت روز جمعه ششم تیرماه در بازدید از مسیر مترو بهارستان- اصفهان، اظهار کرد: برای تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مورد درخواست جهت تکمیل این پروژه آمادگی داریم از این رو نیاز است استاندار اصفهان در اولین فرصت در تفاهم نامه‌ای تکمیل این پروژه تا پایان سال را متعهد شود.

وی افزود: مجری طرح باید تعهد کند پروژه قطار شهری بهارستان- اصفهان تا پایان اسفند آماده بهره برداری می‌شود و همچنین مشخص شود که دولت اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز را در چه بازه‌های زمانی باید پرداخت کند.

پیگیر پروژه بهشت آباد هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه دولت چه برنامه‌ای برای تأمین بودجه پروژه متوقف شده بهشت آباد در نظر دارد؟ گفت: لحظاتی قبل از ورود به مترو استاندار اصفهان درباره موضوعات زیست محیطی این پروژه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صحبت کرد؛ انشاالله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای هیچ موضوعی که به آب شرب و حتی آب زراعی این استان ارتباط داشته باشد و دولت باید کمک کند مضایقه نخواهیم کرد.

قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان تا ۱۴۰۰ به بهره برداری نمی‌رسد

نوبخت همچنین به ریل گذاری پروژه بزرگ قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اشاره و اظهار کرد: این پروژه باید از مسیر فاینانس انجام شود در این رابطه با چینی‌ها وارد عمل شدیم اما تحریم‌ها در اجرا تأثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: این پروژه در حال اجرا است اما مانند دیگر پروژه‌های اصفهان نمی‌توان تعهد کرد که در دولت دوازدهم تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت درباره قیمت برخی محصولات خوراکی، گفت: بانک مرکزی برنامه‌ریزی کرد ارز مورد نیاز را با توجه به شرایط تحریم‌ها فراهم کند اما از صادرکنندگان نیز انتظار داریم ارز را در سامانه نیما بفروش برسانند.

کد خبر 430628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    تو شرایطی که هزینه قطار مترو بیش از ۱۰۰ ملیارد هست ۲۰۰ ملیارد برای مترو در حد چمن و فضای سبز ایستگاه ها هست فقط