کلنگ احداث ۴ هزار واحد مسکونی محرومان در شهرضا به زمین زده شد

آیین کلنگ زنی احداث ۴ هزار واحد مسکن محرومان در روستای امامزاده علی اکبر شهرستان شهرضا ظهر امروز جمعه ششم تیرماه با حضور محمد نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات اجرایی طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یکهزار واحد به همت کمیته امداد، روز جمعه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر شهرستان شهرضا این استان به عنوان یکی از مناطق مورد نظر آغاز شد.

در قالب این طرح تعداد مسکن‌های مورد اشاره با متوسط مساحت ۶٠ متر مربع به خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر ساکن در مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ارائه می‌شود.

مجموع منابع مورد نیاز برای سه هزار واحد مورد اشاره ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠٠ میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و یک هزار و٢٠٠ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۵ درصد بر اساس دستورالعمل‌هایی متعاقباً اجرا خواهد شد و مابقی هزینه توسط واجدین شرایط به عنوان آورده، تأمین خواهد شد.

روز گذشته تفاهم نامه این طرح با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار اصفهان در محل استانداری به امضا رسید. نوبخت پیش از این برنامه از عملیات اجرایی دو تقاطع غیر همسطح در میدان بسیج (شهید سلیمانی) شهرضا واقع در محور مواصلاتی اصفهان - شیراز بازدید کرد.

عملیات احداث این پروژه از خرداد سال قبل آغاز شده بود و پیش بینی می‌شود با جذب اعتبار مورد نیاز دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

این ٢ تقاطع به صورت غیر همسطح یک تقاطع زیرگذر از شهرضا به سمت دهاقان و یک تقاطع روگذر از شهرضا به سمت مبارکه است و نقش ویژه‌ای در کاهش خطر تردد در محور اصلی و ترانزیتی اصفهان - شیراز ایفا خواهد کرد.

شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود ١۶٠ هزار نفر، ٢٣ روستا و ٢ شهر در ٧٠ کیلومتری جنوب استان قرار دارد. جمعیت روستایی ١١درصد از جمعیت کل این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 430625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.