نوبخت: دولت با منابع محدود مشکلات را رفع می کند

معاون رئیس جمهور در آیین کلنگ زنی ۴ هزار واحد مسکونی محرومان در شهرستان شهرضا گفت: این واحدها تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر نوبخت در آئین کلنگ زنی سه هزار واحد مسکن محرومین با بیان اینکه مسیر اصفهان-شهرضا مسیری قابل توسعه است که با تبدیل از چهار باند به شش باند عبور و مرور تسهیل می‌شود، اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان هفته آینده برای این پروژه تأمین اعتبار خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این طرح به بهره برداری برسد.

وی افزود: امروز پروژه ساخت چهار هزار واحد مسکونی در این روستا کلنگ زده شد که سه هزار واحد را بنیاد مسکن و یک هزار واحد را کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان خواهد ساخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار امیدواری کرد: این واحدهای مسکونی در کمتر از یک سال و تا اسفندماه ۹۹ بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه عدالت و کمک به انسان‌های شریف مورد تاکید امام راحل بود، گفت: هدف دولت تحویل مسکن محرومان کمتر از یک سال است و امیدواریم این چهار هزار واحد مسکونی که در دهه کرامت کلنگ زده شد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نوبخت ادامه داد: ۲۲۴ کیلومتر مسیر بین شیراز- اصفهان در نیمه اول امسال بهره برداری خواهد شد؛ با افتتاح این ۱۳۰ کیلومتر مسیر حداقل دو ساعت راه کوتاه‌تر می‌شود.

وی به احداث پل ایزد خواست اشاره کرد و گفت: برای این پروژه تاکنون چهار هزار و صد میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و تکمیل آن به اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد اینها از جمله پروژه‌های بزرگ دولت است.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه ما نتوانیم در مناطق محروم مسکن بسازیم و به مردم کمک کنیم درآمد ما یعنی نفت را تحریم کرد و اجازه ورود غیر مستقیم پول را نداد.

نوبخت افزود: در شرایط تحریم‌ها امسال به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و سه میلیون تومان به حقوق شاغلان اضافه شده است در حالی آمریکا می‌خواست توان پرداخت حقوق به کارمندان و بازنشستگان را نداشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور همواره کمک به افراد کم درآمد را تاکید می‌کند، اظهار کرد: دولت به رغم مشکلات موجود که قابل بیان نیست، با منابع محدود مشکلات را رفع می‌کند و از خداوند می‌خواهیم در این راه به ما کمک کند.

وی همچنین پیگیری تکمیل دانشگاه دولتی شهرضا و احداث زندان این شهرستان در محل جدید را وعده داد و افزود: ۶ میلیارد تومان هفته آینده برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی ۱۳ روستای شهرستان شهرضا تأمین می‌شود.

کد خبر 430622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.