آنجلوتی متهم شد / حضور قهرمان فرمول یک در اعتراضات آمریکا

از نهایی شدن واگذاری نیوکاسل به بن سلمان و صعود اشتوتگارت به بوندس لیگا، تا حضور قهرمان فرمول یک در اعتراضات آمریکا و متهم شدن کارلو آنجلوتی به فرار مالیاتی، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خیرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم فوتبال اشتوتگارت با پیروزی پر گل مقابل نورنبرگ به بوندس‌لیگا صعود کرد. در چارچوب هفته سی و سوم لیگ دسته دوم آلمان (بوندس‌لیگا ۲) تیم فوتبال اشتوتگارت با توجه به نتایج رقم خورده سایر دیدارها به عنوان تیم دوم، جواز حضور مجدد در بوندس‌لیگا را کسب کرد. اشتوتگارت در بازی این هفته با نتیجه پُر گل ۶ بر صفر تیم نورنبرگ را شکست داد. پیش از این تیم آرمینیا بیلفد صعود خود را بوندس‌لیگا قطعی کرده بود.

* دبیرکل فدراسیون فوتبال درصدد است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایرادهای جزئی جدید فیفا را نسبت به پیش‌نویس اساسنامه رفع کند. هرچند فیفا نسبت به کلیات پیش‌نویس اصلاحی احساس رضایت داشته، اما شنیده می‌شود نکاتی را درباره مباحث مدیریتی فدراسیون مورد توجه قرار داده و از فدراسیون درخواست کرده این مسائل را اصلاح کند.

* لوچ سکو سرمربی تیم فوتبال الهلال عربستان، تنها با ۲ شرط ممکن است در این تیم ماندنی شود و حالا که با پیشنهادات وسوسه انگیزی هم رو به رو شده، ممکن است این تیم را به زودی ترک کند. شرط اول تمدید و خرید بازیکنان، شرط دوم افزایش حقوق ۴ میلیون یورویی.

* محمد محبی بازیکن تیم فوتبال سپاهان با درخشش در این تیم اصفهانی مورد توجه باشگاه آ اک یونان قرار گرفته است. مدیربرنامه‌های محبی درباره این مطلب در گفت و گویی اظهار کرد: پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه یونانی دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر محبی تمرکزش روی ۹ بازی باقی مانده سپاهان در لیگ برتر است و هر اقدامی را با نظر باشگاه سپاهان و قلعه نویی انجام می‌دهیم.

* لوئیس همیلتون قهرمان ۶ دوره فرمول یک جهان در اعتراضات علیه نژادپرستی شرکت کرد. او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از حضور در جمع مردمی که نسبت به بی عدالتی ضد نژادپرستان در خیابان‌ها شرکت کرده بودند، خبر داد.

* سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) چالش انتخاب برترین حرکت اسلم دانک در یک دهه گذشته را به راه انداخته است که ارسلان کاظمی ملی پوش کشورمان با پشت سر گذاشتن رقبای آسیایی خود توانست عنوان نخست برترین حرکت اسلم دانک را به دست آورد. حالا این بازیکن برای اینکه بتواند این عنوان را در جهان هم کسب کند باید به رقابت با رافائل مینیرو ملی پوش برزیل بپردازد.

* همکاری کریم انصاری‌فرد، لژیونر ایرانی با السیلیه به پایان رسیده و آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که یحیی گل محمدی (سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس) به دنبال جذب او است. البته گفته می‌شود انصاری فرد پیشنهاداتی از باشگاه‌های تراکتور و سپاهان دارد و قصد دارد به لیگ ایران باز گردد و احتمال حضورش در پرسپولیس بیشتر از تیم‌های دیگر است.

* تکلیف واگذاری باشگاه نیوکاسل مشخص شده و نامه انتقال مالکیت آن در این هفته رسماً ابلاغ خواهد شد. طبق این گزارش، شرکت صندوق سرمایه گذاری عمومی کشور عربستان سعودی با سرمایه ۳۰۰ میلیون پوندی مالک ۸۰ درصد باشگاه نیوکاسل خواهد شد. محمد بن سلمان ولیعهد کشور عربستان، عضو اصلی این صندوق است. شرکت کارگزاری آماندا استاولی و شرکت برادران روبن هر کدام ۱۰ درصد از باشگاه نیوکاسل را خریداری خواهند کرد.

* پریماه برزگر عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: در طول مدت تعطیلی اردوها به دلیل شیوع ویروس کرونا سخت دلتنگ تمرین بر روی پیست شمشیربازی شده ام.

* برخی از رسانه‌های ژاپنی ادعا کردند که این کشور تصمیم دارد پیشنهاد خود را برای میزبانی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ پس بگیرد، این خبر از سوی فدراسیون فوتبال ژاپن تأیید شد. پیش از این برزیل هم به دلیل مشکلات مالی از رقابت برای کسب میزبانی این بازی‌ها کنار کشیده بود.

* خبرگزاری رویترز با انتشار خبری گزارش داد، دادستان‌های مادرید کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق تیم فوتبال رئال مادرید را به نپرداختن یک میلیون یورو مالیات طی سال‌های ۲۱۰۴ تا ۲۰۱۵ متهم کرده‌اند.

* خورخه سانچز بازیکن ۱۷ ساله تیم فوتبال لاس پالماس با بی احتیاطی‌اش جان خود را از دست داد. سانچز در حالی جان خود را از دست داد که در یکی از آبراهه‌های جنوب غربی اسپانیا در حال شنا کردن بود. او با بی احتیاطی خود هنگام شنا کردن، در یکی از کانال‌های خروجی این آبراهه گرفتار شد و پس از دقایقی جان خود را از دست داد.

* رئیس فدراسیون جودوی کشورمان قرار است ۲۶ شهریور ماه در دادگاه بین‌المللی cas حاضر شده تا در آنجا از حقانیت جودوی ایران دفاع کند. اعضای فدراسیون جودو در چند ماه اخیر بارها جلساتی را با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده‌اند و با مشورت با این افراد در نهایت لایحه جدیدی را تنظیم کردند. قرار است این لایحه تا ۲، ۳ هفته آینده به دادگاه cas ارسال شود.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با توجه به گران شدن دوچرخه باید برای خرید آن بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. او گفت: ۲۶ مدل دوچرخه وجود دارد. تأمین دوچرخه و لوازم جانبی آن بسیار دشوار و سخت است. ما باید برای خرید یک دوچرخه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم. خانواده‌ها در ابتدا نمی‌توانند به علت هزینه‌های بالا در این رشته، ورزشکار را حمایت کنند.

* نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان چهارمین بازیکنی است که بخاطر شرکت در مسابقاتی که خود بانی آن بود، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد. قهرمان ۱۷ گرند اسلم تنیس جهان، به علت برگزاری مسابقاتی که پروتکل‌های بهداشتی ضد کرونا در آن رعایت نشده بود و ۳ شرکت کننده آن به ویروس کرونا مبتلا شدند، مورد انتقاد شدید همتایان خود قرار گرفته است و حالا خبر بدتر اینکه او و همسرش هم به این ویروس مرگبار آلوده شده‌اند.

* واسکو اووا مربی جدید دروازه‌بانان سپاهان که چند روز پیش وارد اصفهان شد، با انجام تست کرونا راهی منزل شد تا قرنطینه خانگی را پشت سر بگذارد. واسکو اووا مربی پرتغالی جایگزین روی تاوارس همشهری خود در تیم اصفهان شده و او قرار است تمرینات دروازه‌بانان سپاهان را در سایر بازی‌های لیگ نوزدهم برعهده بگیرد. او سابقه مربیگری در تیم ملی بورکینافاسو و باشگاه‌های اسپورتینگ، آروکا، بلننرس و لیریا از لیگ برتر پرتغال دارد.

* نقل از روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در سالن دوومیدانی ورزشگاه آفتاب انقلاب اولین رقابت مجازی پرش با نیزه با حضور مهسا میرزا طبیبی رکورد دار این ماده در بخش بانوان برگزار و از طریق صفحه شخصی وی در فضای مجازی پخش شد. در این مسابقه که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت انفرادی برگزار شد، مهسا میرزا طبیبی موفق شد در مدت زمان ۳۰ دقیقه از فراز چهار مانع ۳/۶۰، ۳/۷۰، ۳/۸۰ و ۳/۹۰ سانتیمتری عبور کند.

* تیم فوتسال گازپروم روسیه که در ترکیب خود سپهر محمدی دروازه‌بان تیم ملی کشورمان را در اختیار دارد این فصل در مسابقات لیگ برتر روسیه موفق شده نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و کارشناسان فوتسال روسیه این تیم را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر می‌دانند. در حالی که رقابت‌های لیگ برتر فوتسال روسیه هنوز تمام نشده، اما از باشگاه گازپروم خبر رسیده که این تیم با ۵ بازیکن خود برای فصل بعد به توافق نرسیده و به احتمال بسیار زیاد آن‌ها از این تیم جدا خواهند شد و یکی از این بازیکنان، سپهر محمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال کشورمان است.

* به نقل از نشریه اکیپ فرانسه، باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد که ۳ بازیکن و یک مربی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تیم فوتبال پاری سن ژرمن پس از لغو رقابت‌های لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) به عنوان قهرمان معرفی شد و بازیکنان این تیم خود را برای ۲ فینال پیش رو در جام اتحادیه و جام حذفی فرانسه آماده می‌کنند.

* جایی که ویروس کرونا ورزش کشور را تحت تأثیر خود قرار داده و تمامی رقابت‌های ورزشی با تعلیق چند ماهه رو به رو شده است، رفته رفته لیگ‌های مختلف ورزشی یا در حال برگزاری هستند و یا اینکه با صلاحدید رؤسا و اعضای فدراسیون‌ها لغو خواهند شد. با این حال فدراسیون کونگ‌فو در تلاش است تا طی رایزنی با وزارت ورزش و جوانان و گرفتن رضایت از مسئولان ذی‌ربط، به خصوص ستاد مبارزه با کرونا، لیگ کونگ‌فو را در ۲ بخش بانوان و آقایان از سر بگیرد.

* بهنام بخچالی گارد تیم ملی بسکتبال ایران به تیمی از لیگ آلمان پیوست. تیم روستوک سی ولوز در لیگ پرو A آلمان بازی می‌کند. هدف این تیم این است که به VBL صعود کند. سرمربی این تیم، درک بائرمن سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران است.

* تمرینات تیم ملی اسکواش از مرداد ماه آغاز می‌شود. این تمرینات قرار است به صورت انفرادی برگزار شود، به این صورت که هر روز یک ملی پوش در تمرینات حاضر شود. دلیل این اقدام رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا است. ۶ آقا و ۶ خانم برای ارزیابی اولیه در اردوی مرداد ماه تیم ملی اسکواش شرکت خواهند کرد.

* بر اساس نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه "زنیت" به عنوان بهترین بازیکن آسیایی لیگ برتر روسیه انتخاب شد.

کد خبر 430615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.