حمایت از شرکت های دانش بنیان، جهش تولید را به همراه دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شرکت های دانش بنیان ظرفیت بالایی در تحقق جهش تولید دارند که حمایت و استفاده از آنها در شرایط تحریم ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر نوبخت روز جمعه ششم تیرماه در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداختن به شرکت‌های دانش بنیان یک اصل مهم برای تحقق جهش تولید است و با روش‌های سنتی نمی‌توان به این مهم دست یافت از این رو حمایت و استفاده از ایده‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های دانش بنیان نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پارک علم و فناوری سلامت اصفهان، افزود: در گام نخست باید زیرساخت‌های لازم برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان که قرار است در آینده جهش تولید ایجاد کنند، فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در گام بعدی معاونت این مجموعه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیازهای عمومی و موردی شرکت‌های دانش بنیان و فن آور را بررسی و به ما اعلام کنند و ما با کمال میل از این شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد زیرا در این مجموعه ظرفیت‌های بالایی نهفته است که در شرایط تحریم می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در محل پردیس شماره ۲ دانشگاه با هدف تبدیل ایده‌های برتر حوزه‌های مختلف سلامت به محصول دی ماه ۹۷ در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار افتتاح شد. هم اکنون بیش از ۴۰ شرکت فن‌آور در پارک علم و فناوری سلامت مستقر است. در پارک علم و فناوری سلامت، ده خوشه فناوری در حوزه‌های فناوری‌های نوین و در زمینه زیست فناوری، مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی، فناوری مواد جدید نانو، لوازم و تجهیزات پزشکی، دارو و فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی، آرایشی و بهداشتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای علوم پزشکی و دامپزشکی فعال است.

کد خبر 430607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.