چنگیز: بیمارستان های اصفهان فرسوده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فرسودگی بیمارستانهای اصفهان، گفت: هیچ بیمارستانی پس از انقلاب در این شهر تاسیس نشده است و عملیات در این زمینه توسعه ای بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز امروز جمعه ششم تیرماه در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مقایسه اعتبارات پژوهشی کشور در هفت دانشگاه در سال‌های ۹۶-۹۹، اظهار کرد: یک عقب ماندگی از نظر اعتبارات پژوهشی دانشگاه و مؤسسه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه پژوهشی مطلق و سرانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت قابل ملاحظه‌ای کمتر از سایر دانشگاه‌ها است، افزود: رویکرد ما در این دانشگاه جامعه محوری و افزایش بهره‌وری است بنابراین پژوهش‌ها را با هدف توسعه پیگیری می‌کنیم.

وی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حمایت از پروژه‌های پژوهشی در حوزه فناوری سلامت را خواستار شد و گفت: حمایت در این حوزه مشکل جامعه را حل می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی به فرسودگی بیمارستان‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است و همه توسعه بوده است؛ جدیدترین آن بیمارستان الزهرا است که سال ۱۳۵۲ تأسیس شد؛ در این راستا باید بیمارستان‌های مرجع و جدید جایگزین بیمارستان‌های میراثی با قدمت ۷۰ سال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: احداث بیمارستان فارابی در مساحت ۹۶ هکتار ضروری است تا اگر روزی بیمارستان الزهرا با ۸۰۰ تخت فعالیت امکان فعالیت نداشت بیمارستان فارابی را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در محل پردیس شماره ۲ دانشگاه با هدف تبدیل ایده‌های برتر حوزه‌های مختلف سلامت به محصول دی ماه ۹۷ در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار افتتاح شد. هم اکنون بیش از ۴۰ شرکت فن‌آور در پارک علم و فناوری سلامت مستقر است. در پارک علم و فناوری سلامت، ده خوشه فناوری در حوزه‌های فناوری‌های نوین و در زمینه زیست فناوری، مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی، فناوری مواد جدید نانو، لوازم و تجهیزات پزشکی، دارو و فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی، آرایشی و بهداشتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای علوم پزشکی و دامپزشکی فعال است.

کد خبر 430604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.