رویایی که کلوپ آن را به واقعیت تبدیل کرد

یورگن کلوپ موفق شد لیورپول را به هر آنچه آرزویش را داشت برساند. مربی بزرگی که به رویاهای آنفیلد رنگ واقعیت بخشید و تحت تاثیر عوامل مهمی، موفق شد یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس را بسازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از فورفورتو، لیورپول بالاخره پس از سی سال موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را از آن خود کند. اتفاقی که بسیاری از هواداران این تیم برای سال‌ها منتظر آن بودند و بارها تا مرز آن پیش رفتند اما سرنوشت در نهایت تحقق این اتفاق را به دستان یورگن کلوپ سپرد.

در دیدار شب گذشته دو تیم منچستر سیتی و چلسی، آبی پوشان لندنی موفق به کسب پیروزی در دقایق پایانی بازی شدند. این شکست منچسترسیتی باعث مسجل شدن قهرمانی قرمزها شد تا شاگردان کلوپ دیگر نیازی به هیچ تلاشی در لیگ نداشته باشند و یکی از زودهنگام‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس را به نام خود کنند.

اما شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که در پشت قهرمانی لیورپول نهفته، اندیشه‌های مربی بزرگی به نام یورگن کلوپ است. سرمربی آلمانی لیورپول، نه تنها به آرزوی سی ساله آنفیلدی ها پایان بخشید، بلکه فصل قبل نیز موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را از آن تیمش کند.

بدون شک باور قوی و محکم لیورپولی‌ها و یورگن، مهم‌ترین عامل برای موفقیت‌های بی نظیر آنهاست. کمتر تیمی در فوتبال حال حاضر به زیبایی آن‌ها بازی می‌کند و بازیکنانش آن چنان جذابیت دارند که بسیاری از نو هواداران فوتبال نیز به شدت مجذوبشان می‌شوند. هرچند در کنار باور قوی، عوامل دیگری نیز هستند که لیورپول را به سمت رستگاری هدایت کردند.

آنفیلد

کلوپ به خوبی می‌داند که آنفیلد چه قدرت بی نظیری دارد. لیورپول از آن دسته باشگاه‌هایی است که نه تنها هواداران بسیاری دارد، بلکه هوادارانش بسیار پرشور هستند. کمتر مسابقه‌ای است که در آن آنفیلد خلوت باشد و لیورپولی‌ها همیشه از تیمشان طرفداری می‌کنند. طرفداری و حمایت بزرگی که یورگن کلوپ به خوبی ارزش آن را می‌داند. او که پیش تر نیز در باشگاه دورتموند سرمربیگری کرده، کاملاً واقف است که هواداران نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های تیم ایفا می‌کنند و برای همین است که او تقریباً در هر کنفرانس مطبوعاتی، از ارزش و جایگاه والای هواداران تیمش صحبت می‌کند.

خرید و فروش‌ها

اگرچه لیورپولی که کلوپ در سال ۲۰۱۵ تحویل گرفت تیم قدرتمندی نبود، اما او توانست با جذب بازیکنان تأثیرگذار و مهم ورق را به سود خودش برگرداند. از زمانی که کلوپ برای اولین بار روی نیمکت لیورپول نشسته، تنها ۴ بازیکن از آن تیم باقی مانده‌اند. ناتانیل کلاین و آدام لالانا در پایان فصل بندر لیورپول را ترک می‌کنند تا در فصل آتی، تنها اوریگی و میلنر از ترکیب روز اول کلوپ باقی بمانند.

اگرچه بازیکنان بسیاری جمع قرمزپوشان را ترک کرده‌اند، اما مسئله مهم‌تر این است که بازیکنان درستی به عنوان جایگزین به ترکیب تیم اضافه شده‌اند. الیسون، فن دایک، رابرتسون و محمد صلاح تنها تعدادی از بازیکنانی هستند که توسط یورگن کلوپ به ترکیب لیورپول اضافه و با عملکرد درخشان خود حالا تبدیل به ستاره‌های سکونشینان آنفیلد شده‌اند.

مدیریت رسانه

اگرچه بارها و بارها کلوپ در مصاحبه‌های خود اذعان کرده که آدم یک آدم معمولی است و آنچنان درباره کنفرانس‌های مطبوعاتی فکر نمی‌کند، اما او به خوبی می‌داند که در زمان‌های تأثیرگذار چطور با مصاحبه‌های خود پیام‌های مهمی را به مخاطبانش ارسال کند.

کلوپ اگرچه از دید خبرنگاران حاضر در کنفرانس‌های مطبوعاتی، شخصیتی بیشتر از یک مربی ساده فوتبال دارد، اما مسئله مهم این است که او خود را درگیر حواشی نمی‌کند، هرچند می‌داند که رسانه تا چه حد اهمیت دارد و از همین طریق برای رساندن پیام‌هایش به بازیکنان لیورپول، کادرفنی، مدیریت باشگاه و یا حتی هواداران استفاده می‌کند. کمتر کسی می‌تواند فراموش کند که کلوپ با تاکید چندین باره برای دست کم نگرفتن رقبا در لیگ برتر و استفاده از عبارت‌های "هنوز لیگ تمام نشده" یا "هنوز مشخص نیست که ما قطعاً قهرمان هستیم"، تلاش کرد تا بازیکنانش را به تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف خود ترغیب کند.

اگرچه می‌شود چندین و چند عنوان دیگر را به لیست بلند عوامل موفقیت لیورپول اضافه کرد، اما این موارد شاید مهمترین فاکتورها در تبدیل شدن لیورپول به یک تیم آرمانی شده‌اند. هرچند در حال حاضر، تنها چیزی که برای لیورپول و لیورپولی اهمیت دارد، قهرمانی پس از سی سال است!

کد خبر 430601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.