برای حمایت از کشتی نباید زمان را تا المپیک از دست داد

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو معتقد است زمان به ضرر کشتی تا المپیک در حال سپری شدن است و این رشته باید در همین مدت باقیمانده، مورد حمایت متولیان ورزش قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر حیدری در واکنش به مشکلات مالی فدراسیون کشتی و هزینه‌های سنگین تجهیز و آماده سازی تیم‌های ملی گفت: با توجه به تاریخ ورزش ایران در ادوار مختلف بازی‌های المپیک به خوبی می‌توان مشاهده کرد که کشتی جایگاه ویژه‌ای در بحث افتخارآفرینی و درخشش کشورمان دارد. کشتی گیران ما همواره در جمع مدال داران المپیکی حضور داشتند و نقش بسزای این رشته در ثبت موفقیت‌های ورزشی ایران را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تمامی اهالی کشتی با این دغدغه روبرو هستند که متولیان ورزش باید نگاه و حمایت ویژه‌ای نسبت به این رشته داشته باشند و حالا که زمان برای تجهیز و آماده سازی وجود دارد، کاری برای فدراسیون و کشتی گیران تیم ملی انجام دهند.

پیشکسوت کشتی کشورمان افزود: وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار زیادی از وزارت ورزش و کمیته ولی المپیک برای افزایش چشمگیر بودجه فدراسیون کشتی داشت، اما منصفانه نیست که با همین بودجه‌های قطره چکانی و محدود، انتظارات آن چنانی از کشتی در المپیک داشت.

حیدری گفت: عدم حمایت کافی از ورزش‌های موفق المپیکی، نه تنها باعث رکورد ورزشکاران این رشته در المپیک می‌شود، بلکه بسیاری از جوانان آینده ساز این رشته‌ها را نیز از میدان فراری می‌دهد. به هر حال اهالی کشتی همواره با تکیه بر غیرت و تلاش خود توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته و در رقابت‌های جهانی و المپیک به روی سکو بروند، اما با وضعیت کنونی نمی‌توان تنها به همین روند اکتفا کرد، چراکه موفقیت در ورزش نیاز حتمی به سرمایه گذاری و حمایت‌های مالی مطلوب دارد.

منبع: مهر

کد خبر 430599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.