توزیع دارو در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها غیرمجاز است

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو گفت: تنها مرجع مجاز دارو داروخانه‌ها هستند و مراکز دیگر مانند آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و عطاری‌ها مجاز به توزیع دارو نیستند و جزء مراکز غیرمجاز محسوب می‌شود، تأمین دارو از مراکز غیرمجاز زمینه اعتیاد و بیماری‌های فراوانی را برای افراد رقم می‌زند.

مریم بلوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معاونت غذا و دارو به همراه معاونت درمان و معاونت بهداشتی، در درمان افراد مبتلا به اعتیاد همکاری دارند، تأمین داروهای مخدر مورد نیاز مراکز درمانی و مراکز درمان سو مصرف مواد مخدر به عهده معاونت غذا و دارو است و بازرسی از مراکز درمان سو مصرف مواد مخدر به صورت دوره‌ای انجام می‌شود تا مصارف داروهای مورد نیاز در این مراکز با مستندات ثبتی در این مراکز انطباق داده شود.

وی ادامه داد: تنها مرجع مجاز دارو داروخانه‌ها هستند و مراکز دیگر مانند آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و عطاری‌ها مجاز به توزیع دارو نیستند و جز مراکز غیرمجاز محسوب می‌شود.

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو خاطرنشان کرد: تأمین دارو از مراکز غیرمجاز زمینه اعتیاد و بیماری‌های فراوانی را برای افراد رقم می‌زند، داروهایی که در مراکز غیرمجاز به فروش می‌رسد، شاید سبب لاغری شود، اما مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.

وی درباره داروهای مورد نیاز برای درمان اعتیاد توضیح داد: در زمینه تولید داروها و درمان‌های نگهدارنده برای درمان اعتیاد مشکلی برای تولید نداریم، همچنین در مراکز درمانی سو مصرف مواد مخدر نیز داروهایی مانند متادون استفاده می‌شود که برای تولید آن هم در کشور مشکل و کمبودی وجود ندارد.

بلوچی اضافه کرد: فروش متادون از طریق کانال‌های مجاز در اختیار مراکز درمانی و مراکز درمان سو مصرف مواد قرار می‌گیرد و متادون‌هایی که در بازار آزاد وجود دارد، تقلبی و تاریخ گذشته است.

وی تصریح کرد: نظارت برای توزیع متادون و سایر داروهای نگهدارنده به مراکز درمانی از طریق سازمان غذا و دارو و بسیار دقیق و جدی انجام می‌شود و نشت متادون در بازار آزاد بیشتر جنبه قاچاق دارد.

کد خبر 430579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.