کمک ۵۳۰ هزار میلیاردی دولت به بخش صنعت

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در شرایط بعد از کرونا ظرف سه ماه گذشته حداقل ۵۳۰ هزار میلیارد ریال ویژه کمک به صنعت اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در بازدید از مجموعه صنعتی اسنوا افزود: البته بخشی از این بودجه برای جبران خسارات کرونا اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط کرونایی، ادامه داد: ستاد اقتصادی دولت وظیفه خود می‌داند از تمامی این طرح‌ها حمایت لازم داشته باشد و با توجه به اینکه این واحدها نیازمند سرمایه‌گذاری توسعه‌ای هستند، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه توسعه این بنگاه‌های اقتصادی را تأمین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار دولت برای تکمیل زیر ساخت‌ها، تأمین نیازها و رفاه مردم تجلی وحدت و انسجام ملی است.

نوبخت تصریح کرد: امروز در شرایطی صحبت می‌کنیم که شرکت‌های بزرگ خارجی تولید کننده لوازم خانگی مانند سامسونگ و ال‌جی به واسطه تحریم‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا از کشور خارج شدند.

وی گفت: همچنین دشمن وضعیت بازار ارز را هدف قرار داد و تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا چرخ اقتصاد کشور متوقف شود و با این توقع مردم را متأثر کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: در چنین فضایی مجموعه‌ای مانند اسنوا توانسته است نیازهای اساسی خانواده‌های ایرانی را در حوزه لوازم خانگی را با مناسبت ترین قیمت و کیفیت مطلوب تأمین کند.

نوبخت گفت: این وضعیت به مدیران اقتصادی دولت نیز شرایطی را نشان داده است که برای مصونیت از تحریم اقتصادی دشمن چرخش و گردش اقتصادی را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و مسئولیت مدیران اقتصادی دولت برای فعال کردن این شرکت‌ها به جز نگاه اقتصادی، نگاه ملی و امنیت ملی به این شرکت‌ها است و لذا تلاش می‌کنیم هم نیازهای این شرکت‌ها را که تسهیل کنیم، و هم بروکراسی‌های اداری که موجب کُند شدن فعالیت این واحدهای تولیدی می‌شود را همواره کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امروز در کنار این فعالیت پویا در جای‌جای کشور طرح‌های اقتصادی زیربنایی در حال انجام است که از جمله آن آزادراه جدید اصفهان شیراز است که روز گذشته ۲۲۴ کیلومتر ان مورد بازدید قرار گرفت و یا بازدید روز گذشته از کنار گذر یکصد کیلومتری شرق اصفهان که کریدور شمال به جنوب کشور را ۵۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند.

نوبخت یادآور شد: همچنین ساخت سه هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب‌پذیر در این سفر آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 430572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.